فرمانداری شیراز به حمایت از کودکان کار و خیابان می پردازد

قربانی گفت: فرمانداری شیراز با تلاش در پیشرفت طرح کشوری «اقدام تا عمل» به حمایت کودکان کار و خیابان می پردازد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «یوسف قربانی»، امروز (پنج شنبه 20 خرداد) با اشاره به تشکیل کارگروه ویژه «اقدام تا عمل» در جمع خبرنگاران گفت: این کارگروه با هدف حمایت اجتماعی از کودکان کار و خیابانی در فرمانداری شهرستان شیراز تشکیل شده است.

رئیس اداره سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان شیراز افزود: «اقدام تا عمل» یک طرح کشوری برای سامان دهی کودکان کار و خیابان است که مورد تاکید و توجه فرمانداری شیراز قرار دارد.

وی اضافه کرد: این طرح از سال گذشته در استان فارس آغاز شد و متولی اصلی آن اداره کل بهزیستی استان است و در کارگروه آن، دستگاه های متولی اجرای طرح به آگاه سازی، فرهنگ سازی، اطلاع رسانی و جلب مشارکت افراد داوطلب برای شناسایی کودکان کار و خیابانی می پردازند.

قربانی اعلام کرد: دادگستری، اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی و اداره های بهزیستی، پیشگیری و ساماندهی آسیب دیده گان اجتماعی، کمیته امداد امام خمینی و شهرداری شیراز از اعضای ویژه این کارگروه هستند و داوطلبان شناسایی این کودکان به اداره بهزیستی معرفی می شوند و پس از سازماندهی، برای آنها  کارت شناسایی صادر می شود.

وی با تاکید بر ایجافرهنگ مناسب برخورد با این کودکان بیان کرد: با هدف کاهش آسیب های اجتماعی، فرهنگ برخورد با این کودکان باید در بین مردم نهادینه شود و مشارکت مراکز خدمات عمومی مانند ترمینال ها، قطار شهری و فرودگاه در این زمینه اهمیت فراوانی دارد.

قربانی تصریح کرد: ۹۰ درصد کودکان کار شهرستان شیراز اتباع خارجی هستند و شناسایی و ساماندهی آنها برای احراز هویت این کودکان مشکل عمده است و به همکاری بیش از پیش اداره کل امور اتباع و به کار گیری ابزارهای نوین تشخیص هویت نیاز دارد.

وی با اشاره برخورد با سو استفاده کنندگان از کودکان گفت: برای این متخلفان مجازات حبس و استرداد اموال ناشی از جرم در نظر گرفته شده و به زودی شعبه دادگاه ویژه برای رسیدگی تخصصی به این جرائم اختصاص خواهد یافت.

کد خبر 1064606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha