اجرای فاز نخست ساماندهی تورهای سافاری کویرگردی در آران و بیدگل

رئیس اداره میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی شهرستان آران و بیدگل از ساماندهی تورهای سافاری کویرگردی و آفرود در این شهرستان خبر داد.

سید حسین چاکری بادی در حاشیه معارفه مسئول جدید سافاری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل گفت: فاز نخست طرح ساماندهی خودرو های سافاری و آفرود در مناطق گردشگری کویر شهرستان آران و بیدگل ساماندهی می شود.

 

رئیس اداره میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی شهرستان آران و بیدگل افزود: در فاز نخست ساماندهی، استاندارد سازی خودروهای فعال آفرود و سافاری آران و بیدگل در اولویت های این طرح  است و  تعیین مسیر گردشگری برای جلوگیری از پراکندگی در کویر و مشخص کردن منطقه های محدود برای خودروهای سافاری به منظور حفاظت از محیط زیست  و منابع طبیعی از دیگر برنامه های این مرحله طرح ساماندهی خواهد بود.

 

 

چاکری تصریح کرد: همچنین در قالب طرح ساماندهی خودروهای سافاری، برای جلوگیری از بروز خسارت و آسیب به منابع طبیعی و محیط زیست تمهید لازم در نظر گرفته خواهد شد.

 

وی افزود: سافاری یکی از ظرفیت های جدید حوزه گردشگری به شمار می رود که به رونق صنعت گردشگری کمک شایانی می کند اما هرگونه حضور بی ضابطه و بدون برنامه ریزی با توجه به گونه های جانوری موجود در کویر،  آسیب زاست و می تواند سبب بروز مشکلاتی شود که این امر ضرورت ساماندهی آفرود در کویر را دوچندان می کند.

 

طی مراسمی از سوی مدیر حوزه اتومبیل رانی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران، «حسین خالقی آرانی» به عنوان مسئول کلوپ سافاری شهرستان آران و بیدگل معرفی شد.

 

مناطق گردشگری کویر شهرستان آران و بیدگل به علت اقلیم چهار فصل و اعتدال نسبی هوا، گوناگونی جاذبه های گردشگری، گونه های جانوری و پوشش گیاهی یکی از زیباترین نقاط کویری ایران محسوب می شود./

کد خبر 1064612

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha