نسیم عطر رضوی و فاطمی همزمان با دهه کرامت در اصفهان

معاون خادمیاری کانون‌های  خدمت رضوی استان اصفهان گفت: به مناسبت دهه کرامت غرفه‌ها و میزهای خدمت رسانی در حوزه‌های حقوقی، بانوان، تحصیلی، سلامت و قرآن و عترت در گذر چهارباغ و ۸ مسجد شاخص مستقر می‌شوند.

«محمد حسین امامی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان در خصوص برنامه‌های دهه کرامت آستان قدس رضوی در اصفهان‌ اظهار داشت: دهه کرامت یادآور جمال انسانی است تمام مفاهیم سازنده ما در فرهنگ دینی در این دهه پایه‌گذاری شده است، حضرت امام رضا(ع) کانون نیایش و بخشندگی است.

 

معاون خادمیاری کانون‌های خدمت رضوی اصفهان تصریح کرد: برنامه دهه کرامت را صبح شنبه ۲۲ خرداد ماه در شهرستان‌ها ساعت ۷ صبح همراه با غبار روبی آستان رضوی آغاز خواهیم کرد که در گلستان شهدا اصفهان نیز برگزار می‌شود و به مناسبت روز دختر از دو نفر دختران شهید مدافع حرم در سالن گلستان شهدا تجلیل خواهد شد.
 
وی ادامه داد: به مدت ۱۰ شب در گذر فرهنگی چهارباغ برنامه‌های متنوعی پیش‌بینی شده است که به همت کانون‌های رضوی اجرا خواهد شد.
 
وی افزود: غرفه‌های مختلفی برای خدمت رسانی به مردم از قبیل مشاوره، سلامت، کودکان، بانوان، خانواده، مددکاری، ایثار و شهادت، قرآنی، شعر و ادب و … در گذر فرهنگی چهارباغ در نظر گرفته شده است.
 
برپایی میز خدمت رضوی در ۸ مسجد شاخص اصفهان
 
معاون خادمیاری کانون‌های رضوی در استان اصفهان با بیان اینکه در ۸ مسجد شاخص شهر و با همکاری کانون‌های محله‌ای رضوی نیز برنامه‌هایی تدارک دیده شده، گفت: میز خدمت رضوی با موضوع سلامت، مشاوره، بانوان و خانواده در ۸ مسجد سطح شهر برپا می‌شود.
 
وی خاطر نشان کرد: از برنامه‌های شاخص می‌توان به غبارروبی و عطرافشانی قبور شهدا در گلستان شهدای اصفهان صبح شنبه اشاره کرد و در شب آخر نیز مصادف با شب میلاد حضرت رضا(ع) اجتماع خادم یاران در گذر فرهنگی چهارباغ همراه با اقامه نماز مغرب و عشا در نظر گرفته شده است.
 
حضور سه کاروان زیر سایه خورشید در اصفهان
 
امامی یادآور شد: سه کاروان از کاروان‌های زیر سایه خورشید در تمامی شهرستان‌های استان حضور خواهند داشت و از عزیزان در آسایشگاه‌های جانبازان و مراکز نگهداری سالمندان نیز دیدار دارند.
 
وی پخش صلوات خاصه امام رضا(ع) در ادارات و دستگاه‌ها رأس ساعت ۸ صبح، گل‌ریزان و آزادی زندانیان نسوان و حضور در زندان‌های استان، حضور در بیمارستان‌ها و تجلیل از کادر درمان را از دیگر برنامه‌های دبیرخانه کانون‌های خدمت رضوی استان اصفهان برشمرد و گفت: برپایی شب شعر رضوی و و جشنواره آثار هنری و رسانه‌ای و توزیع بسته‌های معیشتی و سرکشی به خانواده‌های نیازمند و همچنین اجرای سرودهای خیابانی توسط گروه‌های سرود برتر استان در گذر فرهنگی چهارباغ و سایر برنامه‌ها در دستور کار دبیرخانه قرار گرفته است.
 
برنامه‌های دهه کرامت از اول ذی‌القعده برابر با ۲۲ خرداد همزمان با میلاد حضرت معصومه(س) خواهر گرامی امام رضا (ع) آغاز و تا ۱ تیر سالروز ولادت امام رضا (ع) ادامه دارد.
کد خبر 1064657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha