معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم از مرکز رشد انزلی بازدید کرد

غلامحسین رحیمی معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم تحقیقات و فناوری از پتانسیل های موجود در مرکز رشد واحدهای فناور بندر انزلی بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در انزلی، عصر امروز(پنجشنبه،۲۰ خرداد) غلامحسین رحیمی در بازدیدی که با هیئتی متشکل از احمد رضی رئیس دانشگاه گیلان و علی باستی رییس پارک علم و فناوری استان گیلان از واحدهای فناور مرکز رشد انزلی داشت، از وضعیت شرکت های مستقر در این مرکز احساس رضایت کرده و توانمندی این شرکت ها را بسیار بالاتر از انتظارات ارزیابی کرد. 

 


«مرتضی اسدپور» در حاشیه این بازدید به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری استعدادهای موجود در واحدهای فناور را ستود و شرکت های دانش بنیان انزلی این فرصت را پیدا کردند که درخواست ها و دغدغه های خود را عنوان کنند.

 


رییس مرکز رشد واحد های فناور انزلی تصریح کرد: شرکت های دانش بنیان مرکز رشد واحدهای فناور در این بازید از معاونت پژوهشی وزارت علوم خواستند تا بتوانند از تسهیلات اعتبارات توسعه ای، صنایع خلاق و صندوق پژوهش واحدهای فناور بهره مند شوند.

 


وی با بیان اینکه مرکز رشد واحدهای فناور بندر انزلی ۳۳ شرکت فناور و دانش بنیان دارد، متذکر شد: این شرکت ها به طور مستقیم برای ۱۳۰ نفر در این شهرستان اشتغالزایی کرده اند. 

 

وی افزود: با توجه به پتانسیل منطقه آزاد انزلی و گمرکات استان گیلان در انزلی شرکت های دانش بنیان توانسته اند موفقیت‌های خوبی در بخش صادرات محصولات دانش بنیان خود داشته باشند.

 


اسدپور خاطر نشان کرد: شرکت های دانش بنیان انزلی مستقر در مرکز رشد واحد های فناور برای عبور از مرحله پیش رو به فضای توسعه ای بیشتری نیاز دارند تا وارد عرصه تولید واقعی شوند.

 


وی از فرمانداری، شهرداری و اداره راه و شهرسازی  خواست تا زمینی به این مرکز برای افزایش فضای توسعه ای اختصاص دهند.

 

اسدپور اظهار داشت: ظرفیت مرکز رشد انزلی تقریبا تکمیل است، از ادارات شهرستان می خواهیم فضاهای اضافی و مازاد بلااستفاده خود را به مرکز رشد واحدهای فناور انزلی در صورت تمایل اجاره دهند.

 


وی خاطر نشان کرد: مرکز رشد واحد های فناور برای اشتغالزایی بیشتر و استقرار صنایع در این شهرستان بدنبال ترویج شرکت های دانش بنیان با استفاده از پتانسیل مراکز رشد واحد های فناور است.

کد خبر 1064700

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha