عربستان برای حج ۱۴۰۰ هیچگونه دعوت رسمی از کشورهای اسلامی نکرده است

مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت استان کرمان گفت: عربستان برای حج ۱۴۰۰ تاکنون هیچگونه دعوت رسمی از کشورهای اسلامی نکرده اما ایران آمادگی کامل برای برگزاری حج با همه شیوه نامه هایی که از طرف عربستان اعلام ‌می شود، دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت الاسلام حسین سازندگی، شنبه(۲۲ خرداد) در حاشیه تجدید میثاق کارکنان حج و زیارت استان با شهدا به مناسبت نخستین روز از هفته حج؛ گفت: شعار هفته حج امسال "خودسازی؛ انسجام، اقتدار اسلامی و دفاع از مسجدالاقصی" است.

 



مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت استان کرمان؛ شعار سالانه حج را ناظر به مقتضیات جهان اسلام در آن سال و رهنمودهای مقام معظم رهبری دانست و به روزشمار هفته حج پرداخت.

 



وی عناوین روزهای هفته حج را به ترتیب از روز اول تا روز هفتم "حج؛ مقام و منزلت زن" حج؛ خودسازی و معنویت" " حج؛ انسجام و اقتدار اسلامی" "حج؛ بهداشت و سلامت" "حج؛ ولایت و رهبری" "حج؛ مقاومت اسلامی و دفاع از مسجدالاقصی" و "حج؛ برائت از مشرکین" اعلام کرد.

 



حجت الاسلام سازندگی با اشاره به اقتدار اسلامی در سایه حج و با توجه به در پیش بودن انتخابات؛ تصریح کرد: حضور در پای صندوق رای، اقتدار نظام جمهوری اسلامی را به جهانیان ثابت می کند و انتخاب اصلح باعث می شود رییس جمهوری در همه صحنه های جهانی با اقتدار کامل حضور داشته باشد.
 

 


وی در ادامه سخنانش از همکاری سازمان حج و زیارت با کمیته امداد استان برای مشارکت در طرح اکرام ایتام خبر داد و گفت: از یک سال قبل کارکنان سازمان حج و زیارت استان قسمتی از هزینه های ایتام استان را متقبل شدند و این طرح اخیرا" به کارگزاران حج استان نیز اعلام شده است.

 



حجت الاسلام سازندگی در پایان در خصوص حج سال ۱۴۰۰ توضیح داد: عربستان اعلام کرد امسال تعدادی زائر محدود می پذیرد اما تا امروز صبح هیچ دعوت رسمی از کشورهای اسلامی نشده و برخی کشورها مانند اندونزی به دلیل ضیق وقت انصراف خود را اعلام کردند.
 

 


وی افزود: جمهوری اسلامی ایران و سازمان حج و زیارت اما هنوز هم آمادگی کامل برای برگزاری حج با همه شیوه نامه هایی که از طرف عربستان اعلام ‌می شود، دارد.


 

کد خبر 1064943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha