مراسم چهلمین روز از شهادت سردار حق بین در انزلی برگزار شد

مراسم چهلمین روز عروج شهادت گونه فاتح نبل الزهرا سردار محمد علی حق بین در مسجد جامع کپورچال انزلی با سخنرانی حجت الاسلام « احمدرضا عزیزی رضوانشهری» برگزار شد‌.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در انزلی، حجت الاسلام «احمدرضا عزیزی» شب گذشته(۲۱ خرداددر مراسم چهلمین روز درگذشت شهادت‌گونه جانباز سرافراز سردار "محمدعلی حق‌بین" که در جمع مردم شهرستان بندر انزلی و کپورچال و در حضور خانواده سردار حق بین برگزار شد، اظهار داشت: در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل این افتخار نصیب من شد که به‌عنوان یک بسیجی تحت امر این فرمانده بزرگوار بودم. این سردار بزرگ در سنین جوانی با درایت و توسلی که داشت در قامت یک فرمانده عالی رتبه و با تدبیر ظاهر شد.


مدیرکل فرهنگی صدا و سیما جمهوری اسلامی با اشاره به اخلاق نیکوی سردار حق‌بین تصریح کرد: به خاطر متانت سردار بود که وقتی خبر شهادت‌گونه‌شان پخش شد، گیلان بی‌قرار شد و در هر روستا و محله و شهری برای مقامشان تجلیل و یادبود برگزار شد.

 

وی در ادامه به سجایای اخلاقی وی اشاره کرد و گفت: شهید حق بین زندگی پاکی داشت و ما باید از زندگیشان درس بگیریم

 

عزیزی رضوانشهری در خصوص نحوه شهادت سردار دلها، حاج قاسم سلیمانی گفت: دست بریده سردار می‌خواهد این پیام‌ را به ما برساند که این امانت و این انقلاب را به دست شما می‌سپارم.

 

وی در ادامه تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب بارها و بارها به مسئله مهم انتخابات اشاره کرده‌اند و بر حضور حداکثری مردم برای انتخابات تاکید داشتند.

 

عزیزی به بیانات رهبری در این‌باره که دشمنان انقلاب و کشور اسلامی ایران با تمام ابزار و رسانه‌ها برای دلسرد کردن مردم در انتخابات تلاش می‌کنند، اشاره کرد و افزود: متاسفانه باید بگوییم عده ای در داخل بر این طبل ناهنجاری ها می‌کوبند.

 

وی با یادآوری دلاوری‌های سردار حق بین خاطرات خود را در قامت هم رزمی این شهید بازگو کرد و گفت: زمانی که عملیات کربلای ۲ لو رفته بود و دشمنان توانستند شهدای زیادی از ما بگیرند؛ غریب به ۷۰ نفر شهید شده بودند؛ سردار حق بین نیروهای باقیمانده را جمع کرد و در قامت فرمانده گردان با نیروهای باقیمانده حماسه آفرید و با آن عده قلیلی که از عملیات کربلای ۲ مانده بود توانست محاصره دشمن را از بین برده و بدنهای شهیدان ما را برگرداند.

 

عزیزی رضوانشهری در ادامه تاکید کرد: بارها شاهد بودم سردار بزرگوار نیمه شبها در حال عبادت و در خفا با خدای خود نجوا می‌کرد و اشک می‌ریخت ولی در جمع نیروها با صلابت و اقتدار بود.‌

 

وی خاطرنشان کرد: بسیاری این لباس مقدس را برای مناسبت‌ها می‌پوشند اما شهید حق بین همیشه آماده رزم و دفاع از میهن بود و برای او بازنشستگی و استراحت معنی و مفهومی نداشت

 

کد خبر 1064992

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha