۵۳ سایت و مرکز ارتباطی استان اردبیل به شبکه فیبر نوری متصل شد

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل از تکمیل ۱۸۳ کیلومتر فیبرنوری و اتصال ۵۳ سایت ارتباطی و مرکز مخابراتی به شبکه فیبرنوری استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اردبیل به نقل از روابط عمومی ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل، «بهروز رزمی» از تکمیل 183 کیلومتر فیبرنوری و اتصال 53 سایت ارتباطی و مرکز مخابراتی به شبکه فیبرنوری استان خبر داد و گفت: مراحل اجرای 183 کیلومتر فیبرنوری در سه شهرستان گرمی، پارس آباد و اصلاندوز به پایان رسیده است.

 

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل افزود: 36 سایت و مرکز مخابراتی در شهرستان گرمی، چهار سایت و مرکز مخابراتی در شهرستان پارس آباد و 13 سایت و مرکز مخابراتی در شهرستان اصلاندوز به شبکه فیبرنوری متصل شدند.

 

رزمی با اشاره به اتصال سایت های ارتباطی به تفکیک اپراتورهای تلفن همراه، یادآور شد: در شهرستان گرمی 10 سایت ارتباطی اپراتور همراه اول، دو سایت ارتباطی «های‌وب» و یک سایت ارتباطی اپراتور ایرانسل به همراه 23 مرکز مخابراتی به شبکه فیبرنوری متصل شدند.

 

وی افزود: دو سایت همراه اول، یک سایت «های‌وب» و یک مرکز مخابراتی در شهرستان پارس آباد و شش سایت همراه اول و هفت مرکز مخابراتی در شهرستان اصلاندوز نیز به شبکه فیبر نوری متصل شدند که گام مهمی برای توسعه شبکه ملی اطلاعات در سطح استان محسوب می‌شود و ارائه سرویس های اینترنت پرسرعت در این شهرستان ها، ضروری است.

کد خبر 1065110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha