فشارهای اقتصادی و محدودیت های کرونایی خشونت اجتماعی را افزایش می دهد

محبی گفت: فشارهای اقتصادی، ناعدالتی های مادی و محدودیت های کرونایی موجب بروز بیشتر خشونت های اجتماعی و خانوادگی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سهیلا محبی»، امروز (شنبه 22 خرداد) در جلسه وبینار کمیسیون حمایت قضایی، مالکیت فکری، مسئولیت اجتماعی و حاکمیت شرکتی اتاق بازرگانی فارس گفت:  فشارهای اقتصادی از دلایل بروز خشنونت های اجتماعیاست و خشنونت زوایای پنهان بسیاری دارد.

رئیس کمیسیون حمایت قضایی، مالکیت فکری، مسئولیت اجتماعی و حاکمیت شرکتی اتاق بازرگانی فارس افزود: عدم توانایی بحث و مذاکره و نداشتن مهارت ارتباطی صحیح، ساختار غلط فرهنگی، نگرش‌ های بی مورد سنتی و مشکلات شخصیتی و فردی از علل اصلی ارتکاب به جرائم خشن است.

وی اضافه کرد: با استفاده درست از مولفه های سلامت فردی و اجتماعی زمینه بروز و تقویت مسئولیت اجتماعی افراد در جامعه و موفقیت جامعه و خرد جمعی تامین می شود.

محبی تاکید کرد: مسئولیت پذیری افراد در مقابل جامعه و یکدیگر بیانگر احساس و عملی است که افراد در چهارچوب موقعیت و نقش های خود به طور آگاهانه و آزادانه بروز می دهند مسئولیت پذیری اجتماعی در نسل جوان به عنوان نیروی فعال و آینده سازان جامعه ضرورت بیشتری دارد.

وی ادامه داد: فشارهای اقتصادی، ناعدالتی های مادی و محدودیت های کرونایی موجب بروز بیشتر خشونت های اجتماعی و خانوادگی است.

«مژگان جعفریان»، نائب رئیس کمیسیون حمایت قضایی، مالکیت فکری، مسئولیت اجتماعی و حاکمیت شرکتی اتاق بازرگانی فارس نیز در این جلسه گفت: این کمیسیون در سال 1400 انجمن‌ها و تشکل‌های اجتماعی، فرهنگی را برای تهیه بانک اطلاعاتی تشکله ای فعال و معتبر شیراز و استان فارس ایجاد می کند.

کد خبر 1065118

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha