۱۱۳ هزار نفر از اشخاص حقیقی از تبصره ماده ۱۰۰ استفاده کردند

غلامرضا نژاد گفت: در سال گذشته اشخاص حقیقی ۱۱۳ هزار نفر از تبصره ماده ۱۰۰ استفاده کردند، بر این اساس یعنی میزان فروش آنها در سال ۱۳۹۹ تا سقف ۱۶ میلبارد و ۲۰۰ میلیون ریال بوده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، « عباس غلامرضا نژاد» در نشست خبری خود با اصحاب رسانه بیان کرد: مالیات بر شرکت ها همواره از طریق رسیدگی به دفاتر، اسناد و مدارک مودیان تامین می شود، بنابراین در شرایط خاصی که الان وجود دارد چنانچه شرکت ها در سال 99 در اظهارنامه ابرازی خود سودی داشته باشند، مالیات آن مطالبه خواهد شد و چنانچه متحمل زیانی شده باشند این زیان از طریق رسیدگی به دفاتر قابل قبول خواهد بود و در سنوات بعد از درآمد مشمول مالیات ابراز آنها قابل کسب است.

 

معاون حسابرسی مالیات اشخاص حقوقی اداره کل امور مالیاتی خراسان رضوی افزود: بنابراین با توجه به اینکه مالیات از طریق رسیدگی به دفاتر و براساس اسناد و مدارک خود مودی تعیین خواهد شد قطعا تاثیر کرونا بر درآمد مودیان بسته به میزان درآمد مشمولان ابرازی خود مودیان خواهد بود.

 

وی در خصوص فرایند دائمی شدن قانون مالیات بر ارزش افزوده گفت: این موضوع در شورای نگهبان در دست بررسی است و ما تا ابلاغ از طریق قانونی به روال سنوات گذشته مالیات بر ارزش افزوده را مطالبه می کنیم.

 

غلامرضا نژاد اظهار داشت: در سال گذشته اشخاص حقیقی 113 هزار نفر از تبصره ماده 100 استفاده کردند، بر این اساس یعنی میزان فروش آنها در سال 1399 تا سقف ۱۶ میلبارد و ۲۰۰ میلیون ریال بوده است.

 


 

کد خبر 1065135

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha