۶۸۰ هزار تن گندم از سطح مزارع گلستان برداشت شده است

مهاجر گفت: از یک میلیون و ۲۶۸ هزار تن برآورد تولید گندم استان گلستان است که ۶۸۰ هزار تن گندم تاکنون جمع آوری شده که از این میزان ۳۷۳ هزار تن خرید تضمینی اتفاق افتاده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «مختار مهاجر» عصر امروز (شنبه 22 خرداد) در شورای اداری استان گلستان اظهار کرد: 15 نوع زراعت گلستان مقام نخست تا پنجم را در کشور دارد که استان را از نظر تولیدات محصولات کشاورزی حائز اهمیت می کند.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان ادامه داد: 10 تا 12 درصد از تولیدات محصولات کشاورزی در استان مصرف و مابقی آن به دیگر استان های کشور صادر می شود.

 

مهاجر یادآور شد: با برنامه ریزی هایی که در معاونت اقتصادی و ادارات کل رقم خورد در حال حاضر150 تن  گوشت مرغ در بازار داخلی استان توزیع می شود و همچنین 450 تن نیز برای تهران و 80 تن برای سایر استان ها ارسال می شود و  90 تن نیز برای انجماد و تامین سایر بخش ها در نظر گرفته شده است.

 

وی گفت: از یک میلیون و 268 هزار تن برآورد تولید گندم استان گلستان است که 680 هزار تن گندم تاکنون جمع آوری شده که از این میزان 373 هزار تن خرید تضمینی اتفاق افتاده و همچنین 32 هزار تن گندم نیز برای تهیه بذر در ارقام مختلف و گواهی شدن در نظر گرفته شده است.

 

این مقام مسئول متذکر شد: 62 هزار تن جو و 67 هزار تن کلزا نیز از مزارع استان گلستان جمع آوری شده و برداشت چغندر قند نیز آغاز شده 240 هزار تن برآورد ما است و امیدواریم تا 220 هزار تن برداشت چغندر قند در گلستان شاهد باشیم.

 

مهاجر بیان کرد: دو هزار و 180 هکتار سیب زمینی در استان کشت شده  و امیدواریم 100 هزار تن سیب زمینی از مزارع گلستان برداشت شود.

 

وی بابیان اینکه یک هزار و 500 هکتار از آبندان های گلستان مرمت و بازسازی شده است، متذکر شد: 33 میلیارد تومان اعتبارات ملی و 40 میلیارد تومان اعتبار استانی و آورده کشاورزان برای مرمت و بازسازی آب بندان ها استان امسال در نظر گرفته شده است.

کد خبر 1065140

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha