اختصاص ۸۴۰ میلیون ریال اعتبار برای تجهیز کارگاه‌های صنایع‌دستی

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی خراسان شمالی از اختصاص ۸۴۰ میلیون ریال اعتبار به‌منظور تجهیز کارگاه‌های صنایع دستی در دو شهرستان شیروان و جاجرم خبر داد.

به ‌گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ «محمدرضا قهرمانیان» امروز یک‌شنبه از اختصاص 840 میلیون ریال اعتبار برای تجهیز کارگاه‌های صنایع‌دستی خبر داد و اعلام کرد: این اعتبار برای خرید تجهیزات، برگزاری دوره آموزشی و تقویت کارگاه به‌منظور افزایش تولید و افزایش نیروی انسانی هزینه می‌شود.

 

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی خراسان شمالی بیان کرد: 300 میلیون ریال برای شهرستان جاجرم و 540 میلیون ریال نیز به شهرستان شیروان اختصاص یافته است.

 

قهرمانیان افزود: برگزاری دوره‌های آموزشی پیشرفته ویژه شاغلان در راستای کاربردی و تجاری‌سازی صنایع‌دستی، برگزاری دوره‌های آموزشی عمومی کوتاه‌مدت و مقدماتی برای علاقه مندان، برگزاری دوره‌های آموزشی تولید زنده (به‌آموزی) در رشته‌های شاخص صنایع‌دستی با هدف ارتقاء سطح کیفی تولیدات ازجمله اهم برنامه‌های ما در سال گذشته بوده است.

 

وی گفت: افزون بر 15 هزار صنعتگر و هنرمند در 61 رشته در زمینه‌ تولید انواع صنایع‌دستی فعالیت می‌کنند که برخی از تولیدات صنایع‌دستی استان از جمله سفال و سرامیک، دست بافته‌های داری و انواع زیورآلات به کشورهایی چون لهستان، چین، ترکیه، ایتالیا، لبنان، قطر، کانادا و سوئد صادر می‌شود.

 

کد خبر 1065298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha