منافع دنیای غرب در دور شدن بانوان از جایگاه واقعی شان است

اخوان گفت: متأُسفانه دنیای غرب دنیای دختران را کوچک کرده تا فقط به فکر مدل مو و آرایش باشند زیرا دنیای غرب از اینکه بانوان ظهور و بروز اجتماعی داشته باشند، هراس دارد و این امر منافع غرب را زیرسوال می برد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «محدثه اخوان» در میزگرد بزرگداشت ولادت حضرت معصومه و روز دختر که امروز (یکشنبه 23 خرداد) در دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین برگزار شد، بیان کرد: حضرت معصومه (س) تنها امامزاده ای هستند که امام موسی کاظم (ع) در خصوص ایشان فرمودند پدرت فدای تو شود و این فرمایش امام نشان دهنده جایگاه این بانوی بزرگ است.

 

پژوهشگر حوزه تعلیم و تربیت ادامه داد: حضرت معصومه (س) در سن 6 یا 9 سالگی پدر خود را از دست دادند و تحت ولایت و تربیت امام رضا (ع) قرار گرفتند و تا سن 20 تا 26 سال تحت ولایت امام رضا (ع) بودند.

 

وی عنوان کرد: در روایات نقل شده در دورانی که حضرت معصومه (س) تنها 9 سال داشتند، وقتی مردم به امام مراجعه می کردند و امام در منزل نبودند، ایشان پاسخ سوالات مردم را می دادند و در واقع به قدری مرتبه علمی داشتند که می توانستند پاسخگوی سوالات مردم باشند.

 

اخوان اعلام کرد: در روایتی داریم کسی که حضرت معصومه (س) را در قم زیارت کند، پاداش او بهشت است و این امر نشان می دهد که یک دختر در دین مبین اسلام می تواند به جایگاهی برسد که یک امام در خصوص ایشان مژده بهشت را دهد.

 

وی تصریح کرد: جایگاه دختران در دین اسلام ویژه است ولی آن طور که باید و شاید به آن پرداخته نشده و این جایگاه تشریح نشده است؛ امام صادق (ع) می فرماید بهترین فرزندان شما دختران شما هستند چراکه دختران اهل لطف هستند، ظرافت هایی دارند که در پسران آن را مشاهده نمی کنیم، دختران اهل انس بوده و مونس والدین هستند و در خانه ای که دختر باشد رزق و روزی معنوی در آن خانه سرازیر می شود.

 

پژوهشگر حوزه تعلیم و تربیت اظهار کرد: در قرآن کریم و در سوره شورا آمده است به هرکس بخواهیم دختر و به هرکس بخواهیم پسر می دهیم و مشاهد ه می کنیم که در این آیه اول دختران آمده است و در واقع این امر نشان دهنده جایگاه دختران است.

 

وی تأکید کرد: روایات در مدح دختران در دین اسلام بسیار است به طوری که در روایتی داریم دختران حسنه هستند و  پسران نعمت، در خصوص حسنه، خداوند پاداش می دهد ولی در خصوص نعمت از شما سوال می کند.

 

اخوان در ادامه توضیح داد: اگر به جایگاه اصلی دختران پی ببریم و به آن مقام و منزلتی که اسلام اشاره کرده برسیم، نیازی نداریم به دختر خانمی تذکر دهیم که وقار و حیا را رعایت کند زیرا آنقدر محبت چشیده و مورد عنایت قرار گرفته که این حیا در آن درونی شده و به نقش اصلی خود می پردازد.

 

وی اعلام کرد: روایات متعدد در خصوص دختران به دلیل تأثیرگذاری عمیقی است که این قشر در جایگاه دختری، مادری و همسری در جامعه دارند به طوری که امام خمینی (ره) فرموده اند زنان نیمی از جامعه بوده و مربی نیمی دیگر هستند و امروز هم در صحنه انتخابات هرکسی می آید،  وعده ای به بانوان می دهد زیرا می دانند زنان اثرگذار هستند.

 

پژوهشگر حوزه تعلیم و تربیت گفت: دختران اگر به مقام اصلی خود برسند و  ولایت اجتماعی داشته باشند، تمدن ساز می شوند؛ جنگ ما تمدنی است و به تعبیر اساتید، زنان سرداران این تمدن نوین اسلامی هستند بنابراین چرا باید جایگاه دختران را در سطح پایین بیینیم که دختر ما درگیر مو و لباس خود باشد البته اینها در جای خود مهم هستند ولی باید به نقش اصلی و اجتماعی خود بپردازد.

 

وی یادآور شد: متأُسفانه دنیای غرب دنیای دختران را کوچک کرده تا فقط به فکر مدل مو و آرایش باشند زیرا دنیای غرب از اینکه بانوان ظهور و بروز اجتماعی داشته باشند، هراس دارد و این امر منافع غرب را زیرسوال می برد و دنیای غرب می خواهد نظام خانواده نباشد.

 

 اخوان خاطر نشان کرد: ان شاالله دولت آینده خانواده محور بوده و به فکر جایگاه رفیع بانوان باشد تا این قشر بتوانند نقش اصلی خود را ایفا کنند.

 

کد خبر 1065328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha