مراسم گرامیداشت روز دختر در زاهدان

دبیر شورای هماهنگی جشن های مردمی دهه کرامت در سیستان و بلوچستان گفت: به مناسبت میلاد حضرت معصومه سلام الله علیها مراسم گرامیداشت روز دختر و تجلیل از فعالان فرهنگی دختر در زاهدان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زاهدان، «حجت الاسلام مهدی پودینه» در نشست خبری با اصحاب رسانه بیان داشت: ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد سیستان و بلوچستان متولی شورای هماهنگی جشن های مردمی  دهه کرامت است، جشن هایی که مردم به صورت خودجوش در مساجد و محلات برگزار می کنند.


مدیر ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد سیستان و بلوچستان ادامه داد: ستاد کانون های فرهنگی و هنری نقش هماهنگ کننده برای استفاده از ظرفیت های ادارات مختلف را دارد و صفر تا صد برگزار کنندگان جشن های دهه کرامت خود مردم هستند.


پودینه یادآور شد: دو سال است که به لحاظ شرایط کرونایی جامعه از میزبانی از کاروان سفیران کریمه در استان محروم شده ایم و 70 درصد برنامه های جشن دهه کرامت که حالت تجمع مردم را داشت لغو شده و تنها در مساجد همنام با حضرت معصومه سلام الله علیها و امام رضا علیه السلام با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی مراسمات جشن برگزار شده و می شود.


وی با بیان اینکه مراسم گرامیداشت روز دختر و تجلیل از فعالان فرهنگی دختر در  زاهدان برگزار می شود، افزود: اجرای 20 برنامه از طرف گروه سرود  کانون های فرهنگی و هنری مسجد بلال با موضوع حضرت معصومه سلام الله علیها و امام رضا علیه السلام و انتخابات در پارک ها از برنامه های دهه کرامت ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان است.

 

دبیر شورای هماهنگی جشن های مردمی دهه کرامت در استان تصریح کرد: این گروه سرود به صورت کارناوال و سیار در گذشته برنامه داشته که بازخورد و مورد استقبال مردم قرار گرفت و امسال این گونه اجرا در شهر زاهدان تکرار خواهد شد.

 

پودینه گفت:  همچنین 2 هزار و400 بسته گوشت  متبرکه از  طرف حرم حضرت معصومه سلام الله علیها قم تهیه شده که در بین نیازمندان حاشیه شهرهای زاهدان، زابل، زهک، قصرقند و نیشکهر توزیع خواهد شد.

کد خبر 1065330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha