نقش تاثیرگذار مردم در تعیین سرنوشت یک ملت / مشارکت حداکثری مهمترین برجستگی جمهوری اسلامی است

در نظام‌های دیکتاتوری انتخابات هیچ جایگاه و نقشی ندارد، در دوران حکومت پهلوی انتخابات به معنای واقعی هیچ جایگاهی در کشور نداشت و همین باعث شد که مردم برای تغییر مسیر خود دست به انقلاب زده و حکومت جمهوری اسلامی را با حداکثر آرای انتخاب کنند.

خبرگزاری شبستان _ اهواز، علی سهری: انسان با توجه به قدرتی که دارد همواره خود را در صحنه های مختلف در آزمایش می بیند و یکی از مهمترین آوردگاه های انسان که هر لحظه آن را تجریه می کند، انتخاب است، انتخابی که باید مسیر زندگی انسان را مشخص کند.

 

در نظام‌های دیکتاتوری انتخابات هیچ جایگاه و نقشی ندارد و هر چه شخص دیکتاتور عنوان کند همان فصل‌الخطاب کشور می‌شود. در دوران حکومت پهلوی انتخابات به معنای واقعی هیچ جایگاهی در کشور نداشت و همین باعث شد که مردم برای تغییر مسیر خود دست به انقلاب زده و حکومت جمهوری اسلامی را با حداکثر آرای انتخاب کنند.

 

پس از انقلاب اسلامی امام راحل در پیامی تاریخی اعلام کردند که میزان رای ملت است و از آن پس در کشور ایران همواره انتخابات مختلفی برای ریاست جمهوری، مجلس خبرگان رهبری، شورای شهر، کانون های صنفی و محلی و ... انجام می گرفت که این مهم نماد مشخص مردم‌سالاری و دموکراسی است.

 

دشمنان انقلاب از هر ابزاری برای کمرنگ کردن انتخابات استفاده می‌کنند

نماینده ولی فقیه در سپاه حضرت ولی عصر(عج) خوزستان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز اظهار می کند: دشمنان انقلاب از هر ابزاری برای کمرنگ کردن انتخابات استفاده می‌کنند تا فضای انتخابات به سود جنبش‌های غیراسلامی و مخالف نظام هدایت شود.

 

«حجت الاسلام عبدالرضا رستگار» با بیان اینکه باید به کیفیت کارها توجه کنیم می‌افزاید: مجموعه‌های انقلابی باید این دقت را داشته باشند در زمانی که اردوگاه دشمن از هر حربه‌ای برای کمرنگ کردن انتخابات استفاده می‌کند نباید اقداماتشان تبدیل به موازی کاری شوند و باید هر مجموعه انقلابی هدفی خاص را در پیش بگیرد تا اقدامات دشمنان خنثی شود.

 

وی با تاکید بر اینکه خاطرات شهدا در این بحران‌ها می‌تواند راهنمای بسیاری خوبی برای تک تک افراد جامعه باشند عنوان می‌کند: امروز با دو تفکر در کشور مواجه هستیم تفکر اول مجموعه لیبرال است که سعی در نشان دادن ضعف کشور در برابر دشمنان دارد و تفکر دوم مجموعه انقلابی است که در طول چهل سال هر اقدام موفقیت‌آمیزی را توسط این مجموعه به دست آوردیم.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان اضافه می‌کند: مقام معظم رهبری حل مشکلات کشور را در تشکیل دولت جوان انقلابی دانستند، قطعا اگر دولت جوان و انقلابی در راس امور قرار گیرد نه‌تنها مشکلات کشور رفع خواهد شد بلکه در ابعاد ملی ضعف چندسال اخیر از بین خواهد رفت.

 

مردم باید بدانند مشارکت در انتخابات یک تکلیف شرعی، دینی و انقلابی است

یک کارشناس مسائل اجتماعی و سیاسی نیز در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز می‌گوید: همانگونه که از نام نظام جمهوری اسلامی ایران مشخص است این حکومت مبتنی بر نظر مردم بوده و مردم نقش تاثیرگذاری در انتخاب سرنوشت دارند و این یکی از مهمترین تفاوت‌های ایران اسلامی با سایر حکومت‌های جهانی است.

 

حجت الاسلام محمد انصاری ادامه می‌دهد: یکی از برجستگی‌های امام راحل و مقام معظم رهبری تکیه بسیار زیاد بر توان مشارکت حداکثری مردم است به نحوی که در زمان حیات امام راحل هنگامی که موضوع سواد همگانی و بی سوادی مطرح شد امام (ره) طرح نهضت سواد اموزی را پیشنهاد می‌دهند که تحول بزرگی در سواد عمومی ایجاد کرد.

 

وی با بیان اینکه برای ادامه مسیر انقلاب نقش مردم در تعیین سرنوشت خود بسیار حائز اهمیت است ابراز می‌کند: بنا بر آیه شریفه «ان الله لایغییر الله قوم حتی یغییرو ما بانفسهم»، در نظام اسلامی هر اتفاقی که قرار است صورت گیرد بستگی به تعیین و تصمیم‌گیری مردم دارد.

 

این کارشناس مسائل اجتماعی و سیاسی انتخابات را دارای سه ضلع بسیار مهم می‌داند و اذعان می‌کند: در ضلع اول نامزدها قرار دارند، نامزدهای انتخابات به گونه‌ای رفتار و سخن بگویند که باعث امیدواری و همچنین افزایش مشارکت عمومی در انتخابات شوند.

 

وی ضلع دیگر این انتخابات را مردم می‌داند و بیان می‌کند: بیش از ۴۰ سال است که در ریز و درشت اتفاقات کشور مردم تعیین‌کننده بودند که قطع به یقین در برحه حساس کنونی مردم با حضور خود سرنوشت کشور را رقم می‌زنند، مردم باید بدانند مشارکت در انتخابات یک تکلیف شرعی، دینی و انقلابی است.

 

حجت الاسلام انصاری خاطر نشان می‌کند: در ضلع سوم که مربوط به تصمیم‌گیری‌های کلان کشوری است، شورای نگهبان وظیفه صیانت از آرای مردم و همچنین افزایش مشارکت عمومی با تصمیم‌های درست را برعهده دارد، این سه ضلع در انتخابات اگر به درستی عمل کنند قطعا حاصل آن انتخابات سالم با بیشترین مشارکت و حضور شخص اصلح منجر می‌شود.

 

وی با تاکید براینکه تصمیم‌های گوناگون باید به نحوی شوند که به مشارکت حداکثری بینجامد یاد آور می‌شود: هر رای که به صندوق انتخابات انداخته می‌شود سوای از شخص مورد نظر، رای برای حفظ نظام اسلامی است که امیدواریم با تمام کارشکنی‌ها، دشمنی‌ها و تحریم‌ها به لطف خداوند در انتخابات پیش رو با دقت بیشتر فرد اصلح انتخاب شود.  

 

کد خبر 1065346

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha