همایش «دختران فیروزه نشان» در آران و بیدگل برگزار شد

همزمان با آغاز دهه کرامت و ایام ولادت باسعادت دخت موسی بن جعفر(ع) حضرت فاطمه معصومه(س) و گرامیداشت روز دختر، همایش و جشن بزرگ «دختران فیروزه نشان شهرستان آران و بیدگل» با حضور پرشور دختران جوان و نوجوان شهرستان برگزار شد.

امینه سادات محسن زاده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل گفت: همزمان با آغاز دهه کرامت و ایام ولادت باسعادت دخت موسی بن جعفر(ع) حضرت فاطمه معصومه(س) و گرامیداشت روز دختر، همایش و جشن بزرگ «دختران فیروزه نشان شهرستان آران و بیدگل» با حضور پرشور دختران جوان و نوجوان شهرستان برگزار شد.

 

مدیر کانون فرهنگی طلایه داران عفاف آران و بیدگل گفت: تفاوت ویژه مراسم امسال نسبت به ادوار گذشته حضور و تقدیر از دختران رای اولی که امسال به بلوغ سیاسی می رسند پررنگ تر بود.

 

محسن زاده تصریح کرد: در این برنامه که به همت موسسه بنیان محکم خانواده و با همکاری جامعه بسبج زنان. حوزه مقاومت بسبج کوثر و حضرت زهرا(س) و کانون طلایه داران عفاف شهرستان آران و بیدگل برگزار شد، دکتر سعید عزیزی پژوهشگر و روان شناس حوزه جوانان و کارشناس تربیتی صدا و سیما به ایراد سخنرانی پرداخت.

مدیر عامل بنیان محکم خانواده شهرستان آران و بیدگل افزود: تعبیه جایگاه نمادین صندوق اخذرای و نقشه ایران منقش به شعار «من به ایران رای می دهم» اهدای هدایا، اجرای سرود دسته جمعی سلام به آینده ویژه دختران رای اولی در این برنامه دیده شده بود.

 

محسن زاده افزود: تقدیر از مدال آوران علمی، فرهنگی، هنری وورزشی، قرعه کشی اسامی حضرت معصومه(س)، مولودیه خوانی، اجرای گروه سرود و قرآن و تقدیر از همسران و دختران خانواده شهدای مدافع حرم و مدافع وطن از دیگر برنامه های این مراسم بود.


مدیر کانون فرهنگی تبلیغی طلایه داران عفاف آران و بیدگل در خصوص هدف تاسیس بنیان خانواده و فعالیت دختران فیروزه نشان گفت: نظر به اهمیت جایگاه خانواده به عنوان بنیادی ترین نهاد در جامعه انسانی که وظیفه تربیت و سازندگی افراد و انسان ها را برعهده دارد و اگر افراد خانواده نتوانند جامعه را تحکیم بخشند و افرادی با ایمان در آن پرورش دهندنمی توانند جامعه ای ایده آل برای نسل آینده بسازند،  موسسه بنیان خانواده بعد از چهار سال تحقیقات میدانی و دانشگاهی به همت نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی با دو هدف همسوسازی و هماهنگی فعالیت های حوزه زنان و خانواده  با رویکرد شناسایی مسائل و مشکلات کلیدی حوزه زنان وخانواده، پیشگیری از آسیب های اجتماعی و آموزش مبانی تحکیم خانواده از سال ۹۹ تشکیل شده است.

 

محسن زاده گفت: گروه دختران فیروزه نشان متشکل از دختران نوجوان و جوان  به منظور زمینه سازی جهت توان افزایی، کشف، و شکوفایی استعدادهای دختران جامعه، تلاش جهت ارتقای هویت و تعلق شهری، توسعه و مشارکت اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی همه جانبه دختران، بسترسازی در راستای ارتقای کارایی و اثربخشی دختران در خانواده و سبک زندگی، افزایش حمایت های مادی و معنوی از دختران. پیشتازان عرصه علم و فناوری و کارآفرینی، ایجاد محیطی جذاب وشاداب برای دختران و افزایش روحیه و نشاط نوجوانی و جوانی ایجاد شده است.

کد خبر 1065400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha