دهه کرامت دهه تکریم و احترام به شخصیت هم نوعان است

حجت الاسلام مدبر گفت: دهه کرامت یعنی دهه ای که باید تلاش کنیم نسبت به هم نوعان شخصیتی کریمانه داشته باشیم.

حجت الاسلام «محمد حسین مدبر» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، کرامت را نقطه مقابل لئامت، زبونی و خواری دانست و گفت: کرامت؛ عزت، احترام، بزرگداشت، رفتار کریمانه داشتن، دیگران را خوار و زبون نکردن و با سخن و رفتار و اقداماتمان شخصیت انسان را بالا بردن است.

 

امام جمعه جهرم با اشاره به اینکه خداوند کریم و اکرم است و در آغازین آیات قرآن به ما فرموده که من خدای اکرم هستم، افزود: خداوند می فرماید ما انسان ها را عزیز داشته و مقام، عزت و شأنش را بالا بردیم.

 

وی با تاکید بر اینکه دهه کرامت یعنی دهه ای که باید تلاش کنیم نسبت به هم نوعان شخصیتی کریمانه داشته باشیم، عنوان کرد: امیدواریم خداوند به دولت فعلی و آینده ما توفیق دهد که دولت کرامت بوده و هر کاری که می کند درراستای کرامت شهروندان باشد نه اینکه به سخن و در ادعا کرامت داشته اما سیاست، تصمیم گیری ها، رفتارها، قوانین و دستورالعمل ها و اقداماتش به گونه ای باشد که شخصیت و کرامت و عزت مردم خدشه دار شود.

 

حجت الاسلام مدبر ادامه داد: اینکه مردم با این همه بزرگی که خداوند برایشان قائل است و انقلاب شده تا مردم ولی نعمت باشند کاری به سرشان بیاوریم که از ما زده شوند خلاف کرامت است.

 

امام جمعه جهرم با اشاره به اینکه گاهی اوقات رفتارهایی با مردم شده و کرامت شان را خدشه دار کرده است، خاطرنشان کرد: چرا باید اینگونه باشد که مردم را گاهی اوقات در صف ها نگه داریم؛ آیا ندیده و نشنیدیم که برخی از بانوان کارشان به جایی رسیده که باید زباله گردی کنند، آیا این کرامت است.

 

وی ادامه داد: آیا این کرامت است که زمان انتخابات به یاد مردم بیفتیم و منتی بر سر آنها بگذاریم که مدافع شان هستیم اما آن زمان که زیر فشار مشکلات معیشتی هستند به فکرشان نباشیم.

 

حجت الاسلام دکتر مدبر اضافه کرد: امیدواریم خداوند به دولت آینده توفیق دهد که این خجالت هایی که باید دولتمردان قبلی می کشیدند جبران کرده و رفتارشان کریمانه باشد.

کد خبر 1065428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha