۲۸ هزار دانش‌آموز و دانشجوی دختر تحت پوشش کمیته امداد خوزستان هستند

شیبه با بیان اینکه ۲۴ هزار دانش‌آموز و چهار هزار دانشجوی دختر تحت حمایت کمیته امداد خوزستان قرار دارند گفت: بر این اساس برنامه‌های مختلفی ویژه دختران در سنین مختلف توسط این نهاد تدارک دیده شده است.

«جمال شیبه» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز، با اشاره به فرا رسیدن دهه کرامت و تبریک ولادت حضرت معصومه (ع)، به تشریح اقدامات کمیته امداد خوزستان به دختران تحت پوشش این نهاد پرداخت و اظهار کرد: کمیته امداد علاوه بر خدماتی که به خانوارها ارائه می‌دهد اقداماتی نیز به دختران تحت پوشش این نهاد تدارک دیده است.

 

مدیرکل کمیته امداد خوزستان با بیان اینکه با وجود تبصره ۱۴ تعداد ۲۴ هزار دانش‌آموز و چهار هزار دانشجوی دختر تحت حمایت کمیته امداد استان قرار دارند افزود: در این راستا برنامه‌هایی از جمله توجه به تغذیه دانش‌آموزان، کمک هزینه تحصیلی، لوازم‌التحریر، کلاس‌های تقویتی و کنکور و پرداخت شهریه کلاس‌های کمکی ویژه دانش‌آموزان و دانشجویان ارائه می‌دهد.

 

وی مشاوره روانشناسی دختران تحت پوششی که در آستانه ازدواج هستند، تامین جهیزیه، مشاوره خانواده، کارگاه‌های آموزشی و ... را از دیگر اقدامات دانست و اضافه کرد: سال گذشته سه هزار و ۵۰۰ جهیزیه به دختران تحت پوشش اهدا شده است.

 

شیبه در خصوص توانمندسازی دختران عنوان کرد: در این راستا تسهیلات مختلفی به ویژه اشتغال توانمندسازی تا خودکفایی اعطا شده و کاریابی و معرفی صاحبان کسب و کار، آموزش فنی و حرفه‌ای و مهارت‌آموزی، راهبری شغلی تا رسیدن به موفقیت را نیز با جدیت دنبال می‌کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه جشنواره‌های فرهنگی هنری مختلفی نیز برای دختران تحت پوشش در سنین مختلف اجرا می‌شود تصریح کرد: اهدای وسایل کمک آموزشی همچون تبلت و پوشاک برای دانش‌آموزان و لپ‌تاپ برای دانشجویان واجد شرایط از دیگر اقداماتی است که توسط کمیته امداد استان اجرا می‌شود.

 

کد خبر 1065437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha