برخورداری از معافیت مالیاتی با ارائه اظهارنامه مالیاتی

ملکشاهی، گفت: برخورداری از معافیت‌های مالیاتی برای اشخاص حقیقی و حقوقی منوط به ارائه اظهارنامه الکترونیکی در مورد مقرر قانونی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم آباد، «هادی ملکشاهی»، امروز(23خرداد)، در جمع خبرنگاران اظهارداشت: بر اساس ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌، صاحبان مشاغل تا پایان خردادماه سالجاری فرصت دارند اظهار نامه مالیاتی فعالیت‌های شغلی خود در یک سال گذشته را به صورت الکترونیکی ارائه دهند.

 

مدیرکل امور مالیاتی لرستان با بیان اینکه طرح ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی در راستای تکریم مودیان و کاهش تردد غیرضروری در درگاه اینترنتی راه اندازی شده است، افزود: اشخاص حقیقی باید اظهارنامه مالیاتی عملکرد سال ۹۹ خود را به صورت الکترونیکی از طریق درگاه ملی مالیات به آدرس WWW.INTAMEDIA.IR ارسال و نسبت به پرداخت مالیات خود اقدام نمایند.

 

وی به شروط بهره مندی از تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم اشاره و خاطرنشان کرد: صاحبان مشاغل گروه های دوم و سوم موضوع ماده ۲ آیین نامه اجرایی ماده ۹۵ قانون مالیات‌های مستقیم که مجموع فروش کالا و ارائه خدمات آنها حداکثر ۱۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال است مشمول این تبصره خواهند شد.

 

ملکشاهی با بیان اینکه مالیات تا سه میلیون تومان بدون افزایش عملکرد نسبت به سال ۹۸ است، گفت: از سه تا ۶ میلیون تومان چهار درصد افزایش، بیش از ۶ تا ۱۲ میلیون تومان هشت درصد افزایش و بیش از ۱۲ میلیون تومان ۱۲ درصد افزایش نسبت به عملکرد سال ۹۸ خواهد بود.

 

 

وی بیان کرد: مودیان در صورت تکمیل و ارسال فرم، حداکثر تا پایان خرداد جاری، از نگهداری اسناد و مدارک موضوع قانون مالیات های مستقیم تسلیم اظهارنامه مالیاتی معاف می‌شوند  بنابراین مشاغلی که اولین سال فعالیت آنها عملکرد ۹۹ باشد مشمول دستورالعمل نبوده و باید اظهارنامه تسهیل نمایند.

 

مدیرکل امور مالیاتی لرستان ادامه داد: افراد فعال در بخش خرید و فروش سکه نیز باید اظهارنامه مالیاتی تکمیل کنند.

 

ملکشاهی عنوان داشت: تا پنج سکه بدون مالیات، از پنج تا ۱۵ سکه هر قطعه ۹۶۰ هزار تومان، از ۱۵ تا ۲۵ سکه هر قطعه یک میلیون و ۲۸۰ هزار تومان و از ۲۵ تا ۱۵۵ سکه یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان مالیات تعلق می‌گیرد.

کد خبر 1065483

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha