۳۱ هزار هکتار از اراضی خراسان جنوبی مجهز به سیستم آبیاری نوین است

اکبری گفت: از ۱۵۰ هزار هکتار زمین ملی زراعی و باغی خراسان جنوبی تاکنون ۳۱ هزار هکتار مجهز به سیستم های نوین آبیاری شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «اکبر محمدی» امروز (23 خرداد) در مراسم افتتاح سیستم آبیاری نوین شرکت پیوند خاوران که با حضور استاندار خراسان جنوبی برگزار شد، اظهار کرد: از 150 هزار هکتار  زمین ملی زراعی و باغی خراسان جنوبی تاکنون 31 هزار هکتار مجهز به سیستم های نوین آبیاری شده است.

 

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به اجرای سیستم های آبیاری نوین در  20 درصد از اراضی استان، گفت: از ابتدای اجرای سیستم های آبیاری نوین 700 هکتار سیستم اجرا شده داریم و 12 هزار و 750 هکتار  دیگر هم در دست اجرا است.

 

محمدی گفت: طبق گزارش مجری طرح سیستم های آبیاری کشور خراسان جنوبی رتبه نخست اجرای سیستم های آبیاری را دارد و در شهرستان خوسف نیز سه هزار و 400 هکتار از 9 هزار هکتار مجهز به سیستم آبیاری نوین شده است.

 

وی ادامه داد: پروژه 246 هکتاری باغات پسته شرکت پیوند خاوران امروز با سه میلیارد و 200 میلیون تومان اعتبار دولتی و یک میلیارد و 200 میلیون تومان هم اعتبار خودیاری افتتاح می شود.

 

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه محصول قبلی شرکت پیوند خاوران در سطح 600 هکتار زراعت گندم و جو بوده است، بیان کرد: با کشت محصول پسته و با اجرای سیستم های آبیاری نوین راندمان آبیاری کاهش و در مصرف آب به اندازه سه موتور چاه صرفه جویی شده است.

 

محمدی با بیان اینکه افزایش ضریب بهره وری منابع آبی سیاست جهاد کشاورزی است، ادامه داد: با اجرای این سیستم در شرکت پیوند خاوران بهره وری نیز افزایش یافته است.

 

در این مراسم استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه با اجرای سیستم های آبیاری نوین باید علاوه بر کاهش مصرف آب، باید بهره وری افزایش یابد، گفت: اجرای سیستم های آبیاری نوین راهکار مناسبی برای مدیریت آب در استان کم آبی همانند خراسان جنوبی است.

 

 

کد خبر 1065496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha