گلخانه گل های زینتی خراسان جنوبی افتتاح شد

طی مراسمی با حضور استاندار خراسان جنوبی گلخانه گل های زینتی خراسان جنوبی با هزینه کرد۸۰۰ میلیون تومان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، گلخانه گل‌های زینتی استان امروز (23 خرداد) با حضور استاندار، رئیس سازمان جهاد کشاورزی و مدیران محلی افتتاح شد.

 

«مهدی ایوبی»سرمایه گذار واحد گلخانه گل های زینتی استان در این مراسم با بیان اینکه برای افتتاح این واحد گلخانه 300 میلیون تومان تسهیلات و یک میلیارد و 500 میلیون تومان سرمایه شخصی هزینه شده است، گفت:  در این واحد اشتغال پنج نفر به صورت مستقیم فراهم شده است.

 

وی افزود: برآورد سالانه این گلخانه تولید 50 هزار گلدان است که در استان خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان به فروش خواهد رفت.

 

این سرمایه گذار مساحت سطح زیرکشت گلخانه را 2 هزار و 500 مترمربع عنوان کرد و گفت: هم اکنون بیش از 100 نوع تنوع گل و گیاه در این واحد داریم که تا 6 ماه دیگر تنوع گل های این گلخانه بیشتر خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه پیش از احداث این واحد، در شهرک گلخانه محمدیه احداث یک واحد را با مجوز جهاد کشاورزی شروع کردیم، تصریح کرد: تاکنون 40 میلیون تومان برای هموارسازی زمین، استخر، گودبرداری، انتقال سازه و سایر هزینه شد اما در خصوص زمین به مشکل خوردیم و این سرمایه از دست رفته است.

 

وی با بیان اینکه آب شور مجتمع گلخانه ای یکی از مشکلات ما است، افزود: این آب برای کشت گل و گیاهان زینتی مناسب نیست، همچنین برای خرید دستگاه آب شیرین کن با مشکل مواجه هستیم و مجبوریم همین آب را در چرخه استخر استفاده کنیم.

 

 

کد خبر 1065504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha