برای دفاع از دستاوردهای انقلاب باید انگشتمان رنگ انتخاب بگیرد

حجت الاسلام بابائیان با بیان اینکه حضور در انتخابات دفاع از دستاوردهای انقلاب و شهدا است، گفت: علاج مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم با حضور حداکثری و انتخاب اصلح در انتخابات رقم خواهد خورد و تا دشمنان قسم خورده این ملت مایوس شوند.

خبرگزاری شبستان- مازندران؛ ما ملت ایران عزیز آزمون داریم و فقط چهار روز دیگر مانده تا خود را برای حضور در این آزمون یا همان انتخابات در پيش رو که با وجود شیطنت های خودی ها  و غیر خودی ها(دشمنان انقلاب اسلامی)بهتر از آن به عنوان بزرگترين آزمون الهي در ابعاد سياسي، اجتماعي وديني مردم جهموری اسلامی ایران پس از 40 و اندی که از عمربا برکت انقلاب اسلامی می گذرد، یاد کرد. همگان خوب یادداریم که نباید شب امتحانی بود و باید از قبل برای آزمون آماده شد اما معتقدم برای شرکت در این آزمون زمان معنا ندارد حتی لحظات آخر نیز می شود خود را برای حضور پرشور و شعور در این آزمون سیاسی آماده کرد. ما در خبرگزاری شبستان مازندران نیز با انعکاس نظرات و توصیه های کارشناسان دینی و سیاسی از استاتید حوزه و دانشگاه و سایر نخبگان در زمینه اهمیت مشارکت حداکثری در این انتخابات، تلاش داریم مردم با بصیرت خود کاندیداهای اصلح را برگزینند و رأی خود را به صندوق بیاندازند. حجت الاسلام والمسلمین«عباس بابائیان» امام جمعه شهر امیرکلا استان مازندران نیز با پاسخگوی سؤالات خبرنگار این مجموعه خبری در حوزه انتخابات و اهمیت تقویت مشارکت حداکثری و آگاهانه در انتخابات و انتخاب اصلح بود.

 

مشروح گفتگوی خبرگزاری شبستان با امام جمعه شهر امیرکلا استان مازندران به شرح زیر است:

 

ابتدا از اینکه لطف کردید و فرصت دادید تا گفتگویی داشته باشیم، تشکر می‌کنم.  سوال نخست من این است آیا شما اساساً این دوره از انتخابات ریاست جمهوری را واجد تفاوتهایی با انتخابات‌های پیشین می‌دانید یا خیر؟

 

یکی از موضوعات بسیار مهم و حساس و تاریخ‌ساز و سرنوشت‌ساز ملت ایران حضور در پای صندوق انتخابات ۲۸ خرداد ماه ۱۴۰۰ است. نظام اسلامی ما مردم‌سالاری دینی است و از اول انقلاب تا کنون ملت مسئولانش را از رهبری)به واسطه انتخاب نمایندگان مجلس خبرکان رهبری) تا ریاست جمهوری و نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نمایندگان مجلس خبرگان و شوراها همه با رای مستقیم مردم به منصب حاکمیت می‌رسند بنابراین انتخابات از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

انتخابات ۱۴۰۰ با دیگر انتخابات متفاوت است، از باب اینکه ملت ایران در یک پیچ تاریخی قرار گرفته، مشکلات برجامی و تحریم، به ستوه آمدن مردم، خسته شدن از برخی از مسئولان ناکارآمد، ملت عزیز منتظر حل مشکلات اقتصادی و تصمیم برای حل برون‌رفت از آن است.

 

در انتخابات ۱۴۰۰ تمام کفر در برابر تمام اسلام ایستادگی می‌کنند و مردم عزیز و بصیر هم توجه دارند که تعیین سرنوشت خود به‌دست خودشان است، سود و ضرر هم به خود مردم می‌رسد. حضور مردم در انتخابات ۲۸ خرداد ماه یک تکلیف دینی، انقلابی، اسلامی و یک وظیفه عقلانی و سیاسی، حق همگانی مردم و یک وظیفه وجدانی و مجاهدت در راه خدا است.

 

* چه کنیم تا مردم بپذیریند که مشارکت آنها در سرنوشت و آینده کشور تاثیر دارد و آن را به عنوان یک حق لحاظ کنند ؟

انتخابات در کشور ما یک حماسه سیاسی، یک اقتدار نظامی، آبروی نظام، نمایش حضور ملت در صحنه انقلاب بوده و  تجلی عزت ملی مهم‌تر از میدان رأی است، تحقق آرمان‌های ملت نشان از پویایی و نشاط مردم دارد.

 

انتخابات صحنه نمایش عزم و اراده مردم، مظهر مردم‌سالاری دینی و اسلامی بوده و نماد تجدید پیمان با امام و شهدا است، مردم ما می‌دانند که عدم حضور پای صندوق رأی به‌معنای پشت پا زدن به ارزش‌های اسلام و انقلاب و باز کردن پای آمریکا و اجانب به کشور، خالی کردن پشت رهبری و نظام، نشان دادن عدم پشتوانه مردمی انقلاب، یعنی تنها گذاشتن ولی زمان، خیانت به خون شهدا، شاد کردن آمریکا و اسرائیل، یعنی شاد کردن قاتلان شهید سلیمانی و در آخر هم می‌توان این نتیجه را گرفت که عدم حضور در انتخابات به‌معنای عدم یاری به امام زمان (عج) است‌.

 

مردم عزیز و با بصیرت ایران اسلامی بدانید انتخابات ۲۸ خرداد ماه ۱۴۰۰ مانند روز عاشورا است، عدم حضور در انتخابات به‌منزله یاری کردن یزید و رأی سفید نشانه بی‌تفاوتی به امام حسین (ع) و رأی دادن به غیراصلح به منزله شمشیر زدن علیه امام حسین (ع) و انتخاب فرد اصلح به‌معنای دفاع از سیدالشهدا(ع) خواهد بود.

 

* در این روز های منتهی به 28 خرداد بسیاری برای تحقق مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح می گویند هرگونه تغییر و تحول و حرکت جامعه به سوی رشد و رونق از مسیر صندوق رای می گذرد، چقدر با این جمله موافق هستید؟

ملت عزیز ایران همچون ۴۲ سال گذشته با حضور حداکثری در انتخابات وظیفه دینی، انقلابی و شرعی خود را انجام می‌دهند زیرا ملت عزیزمان خود را مدیون شهدایی می‌دانند که یکی را زنده‌به‌گور یکی را قطعه قطعه و سر دیگری را از بدن جدا کردند ولی سهم ما فقط یک انگشت جوهری است، رأی به یک نامزد اصلح و انقلابی در مقابل خون شهدا بسیار ناچیز است.

 

ملت عزیز ایران از نظام اسلامی خود با تمام وجود حمایت و دفاع خواهد کرد و قدردان امنیت و آرامش کشور و سپاسگذار مردان میدان خود هستند که این عزت و اقتدار را برایشان به ارمغان آوردند و در ۲۸ خرداد ماه ۱۴۰۰ به کسانی رأی خواهند داد که ضامن امنیت، اقتدار، شکوفایی اقتصادی و معیشتی آنان را فراهم کنند و آینده روشن را برایشان به ارمغان آوردند.

 

ملت عزیز می‌داند این کشور متعلق به آنان است، دستگاه اجرایی کشور برای خدمت‌رسانی به مردم نیاز به پوست‌اندازی و تغییر رویکرد در شرایط کنونی دارد.ملت یک بار از غرب سیلی خورد ولی این بار نباید گذاشت سیلی دیگری بخورد، اینطور نباشد که هر کس قشنگ‌تر تیکه بیاندازد و مناظره کند رأی بیاورد و برنامه برای کار و حل مشکلات مردم نداشته باشد، ملت عزیز قطعا این افراد را از صندلی قدرت کنار خواهند زد، در قیامت از انسان سوال نمی‌کنند که اصول‌گرا بودید یا اصلاح‌طلب، اما این سوال را خواهند داشت که با رأی تو علی (ع) از صندوق بیرون آمد یا معاویه؟

 

ملت عزیز ما می‌دانند که عدم شرکت در انتخابات باعث خوشحالی دشمنان است و می‌دانند که امام راحل و شهدا و مقام معظم رهبری عدم رأی را در رأس گناهان کبیره قرار دادند، عدم رأی مشارکت در ظلم احتمالی کسانی است که بیایند و به مردم ظلم کنند، وصیت امام و رهبری و شهدای عزیز به حضور در انتخابات است.

 

آینده کشور، اسلام، نظام، اقتصاد، معیشت مردم، اشتغال جوانان، زندگی آینده فرزندان این ملت وابسته به رأی مردم در انتخابات ۲۸ خرداد است، دشمنان اسلام در صدد این هستند که انتخابات را تخریب کنند بگویند مهندسی شده بود، بگویند رأی مردم بی‌اثر است، دلخوری مردم از مسئولان را قهر به نظام تعریف کنند، ناکارآمدی مسئولان را به ناکارآمدی نظام نسبت دهند، کاهش مشارکت را به رفراندوم علیه نظام تبدیل کنند.

 

تلاش برای هراس‌افکنی از به قدرت رسیدن نیروهای انقلابی و فشار حداکثری مجامع بین‌المللی را برای القای سخت‌تر شدن مسائل با آمدن انقلابیون را برای مردم به‌وجود بیاورند، اینها همه از راهبردهای دشمنان نظام برای کاهش حضور مردم در انتخابات است.

 

علاج مشکلات اقتصادی و معیشتی و دردهای مزمن مردم با حضور حداکثری و پرشور و انتخاب فرد اصلح در ۲۸ انتخابات ۱۴۰۰ رقم خواهد خورد و ملت عزیز ایران بار دیگر دشمنان قسم خورده این ملت را برای همیشه مایوس خواهند کرد.

 

*چه کنیم مردم نسبت به انتخابات بی تفاوت نباشند؟

برخی زمزمه می‌کنند می‌گویند رأی نمی‌دهیم مگر از قبلی ها چه خیری دیدیم‌ عزیزان ممکن است درست باشد اما با رای ندادن فضا را دوباره برای افرادی که ریاست جمهوری را زمینی برای بازی قرار می‌دهند فراهم می‌کنید و خیرتان به کسانی می‌رسد که از آن‌ها متنفر هستید.

 

کسانی انتقاد داشتند مقام معظم رهبری چرا مسئولان بی‌کفایت را عزل نمی‌کند، در روز ۲۸ خرداد خودتان بیایید مسئولان بی‌کفایت را در پای صندوق‌های رأی عزل کنید اینکه ناراحتی ندارد‌.برخی می‌گویند رأی نمی‌دهیم تا مسئولان تنبیه شده و بفهمند که ما از آن‌ها ناراضی هستیم باید بدانند که چگونه بدون پشتوانه مردمی می‌شود در مقابل جریان فاسد ایستاد.

 

عدم حضور در انتخابات باعث تضعیف نظام، عدم قدرت‌نمایی نظام در صحنه بین المللی، موجب شاد کردن دشمن، نداشتن پشتوانه مردمی تشدید تحریم‌ها به ملت است، مسئولی که دوره‌اش تمام شده را نمی‌شود تنبیه کرد بنابراین رأی دادن خودش یک انتخاب است چرا که دیگران باید تصمیم بگیرند.

 

ملت ما به ناجیان و قهرمانانی نیازمند است که مشکلات در حوزه‌های مختلف را حل کند، ملت عزیز ما نیازمند داشتن برنامه‌های عقلانی و واقع‌گرایانه برای اداره کشور است، و مردم ما در هیچ زمانی به انداره این انتخابات از قبل آمادگی و اطلاع برای حضور در انتخابات را پیدا نکردند.

 

ملت عزیز ایران میداند که وظیفه او این است که برای همیشه با حضورش در انتخابات پای وابستگان به غرب، لیبرال‌ها، نفوذی‌های دشمن را از مسئولیت خلع کند و چه خوب است که مردم عزیز و نهادها با برنامه‌هایی همچون نصب پرچم روی خودرو و کنار خیابان‌ها و نورافشانی، راه‌اندازی گروه سرود در خیابان، نصب بنر با عنوان این جملات که (همه میآییم، آماده قیام هستیم) مردم را برای حضور در انتخابات تهییج و بسیج کنند و در تدارک خلق حماسه بزرگ و پخش آهنگ‌های انقلابی  و چاپ جملاتی با این مضمون که «به نیابت از حاج قاسم رأی می‌دهیم» باشند.

 

راه‌‌اندازی پویش من هم رآی می‌دهم، برگزاری جشن تکلیف سیاسی رأی اولی‌ها، راه‌اندازی تریبون‌های آزاد و رژه موتوری از راه حل‌هایی است که موجب حضور مردم پای صندوق رأی می شود.

 

*توصیه جنابعالی به نامزدها و هوادارانشان در آستانه برگزاری انتخابات و برای بعد از اعلام نتیجه آن چیست؟

فرصت را غنیمت شمرده و یک تذکر به نامزدها و طرفدارانشان می دهم. پرهیز از تبدیل کردن انتخابات به صحنه جنگ قدرت، اهانت به یکدیگر ضروری است، سرلوحه کار خود را شعار انقلابی ( خدمت به مردم و حل مشکلات اقتصادی) قرار داده و از شعارهای غیرواقع‌بینانه و فریبنده دوری کنند، نتایج انتخابات را همه باید بپذیریم و از فتنه سال ۸۸ درس جدی بگیریم.

 

ملت عزیز ایران توجه دارد که علاوه بر حضور در انتخابات ریاست جمهوری باید در انتخابات مجلس خبرگان و شورای شهر و روستاها شرکت کنند و افرادی دلسوز، امین انقلابی واقعی، عدم وابستگی به جناح قدرت و ثروت، جوان پرشور بوده و وام‌دار صاحبان قدرت نبوده و ولایی باشند، شرکت کنند که نظام اسلامی در پناه خدا با هدف وصال با آقا امام زمان (عج) حفظ شود.

 

کد خبر 1065510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha