گلایه مندی مردم از اصل نظام نیست/ حضور در انتخابات تقویت مکتب حاج قاسم 

حجت الاسلام میثم تارم گفت: مردم از مشکلات اقتصادی گلایه مند هستند اما این گلایه ها، دلخوری از اصل نظام نیست بلکه دلخوری از عملکرد برخی از مسئولین و مدیران است.

حجت الاسلام «میثم تارم» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ضمن تبریک دهه کرامت، با اشاره به اهمیت حضور در انتخابات، گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران نظامی مردمی است که با آرای مردم در ۱۲ فروردین روی کار آمد.


امام جمعه جیرفت با بیان این مطلب که جمهوری اسلامی بیانگر بُعد مردمی نظام است، خاطرنشان کرد: همان طوری که رهبر معظم انقلاب اسلامی در سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) فرمودند؛ جمهوریت مربوط به مردمی بودن و مردم سالاری دینی نظام مقدس جمهوری اسلامی است و اسلامیت نیز مربوط به جنبه الهی و شرعیت این نظام اسلامی است.


وی افزود: جمهوریت مربوط به مقبولیت عامه و مردم است و اسلامیت نظام مربوط به شرعیت و مشروعیت آن است و به تعبیری دیگر مشروعیت از جانب خداوند بوده و مقبولیت از جانب مردم است.



حجت الاسلام تارم بیام کرد: در بحث امامت و ولایت ما قائل به این هستیم که مشروعیت و انتصاب از جانب خداوند است اما در عین حال قائل هستیم که مقبولیت از جانب مردم است.


امام جمعه جیرفت ادامه داد: پیامبر گرامی اسلام (ص) در روز عید غدیر با توجه به فرمان خداوند، امیرالمومنین علی (ع) را در روز خدیر خم به عنوان جانشین خود معرفی کرده و از مردم برای آن حضرت بیعت گرفتند.


وی اظهار کرد: بیعت در گذشته نقشه آرا مردم را ایفا کرده و به معنای مقبولیت بوده است اما مردم پس از وفات پیامبر اکرم (ص) با حضرت علی (ع) بیعت نکرده و به اصلاح مردم به آن حضرت رای نداده و در نتیجه ایشان  ۲۵ سال خانه نشین شدند.


حجت الاسلام تارم با بیان این مطلب که نظام مقدس جمهوری اسلامی با آرا مردم شکل گرفته است، ابراز کرد: تاکنون نظام مقدس جمهوری اسلامی  و مسئولین نظام نیز بر اساس انتخابات، انتخاب شده اند.


امام جمعه جیرفت اضافه کرد: انتخابات پیش رو به ویژه ریاست جمهوری در این شرایط از اهمیت خاص و ویژه ای برخوردار بوده و دشمن سال ها است که با اعمال تحریم ها سعی دارد فشار حداکثری به مردم وارد کند اما ملت صبور و شریف ایران اسلامی تاکنون در برابر توطئه های دشمنان مقاومت کرده اند.


وی عنوان کرد: امروز دشمنان از هرگونه کاهش حضور مردم در انتخابات این برداشت را دارند که فشارها و تحریم ها بر مردم تاثیر گذار بوده و مردم از نظام، انقلاب و ارزش های آن فاصله گرفته اند بنابراین پس انتخابات بر طبل تشدید تحریم ها و استمرار آنها می کوبند.


حجت الاسلام تارم تاکید کرد: حضور حداکثری مردم در انتخابات می تواند خنثی کننده این نقشه شوم دشمن، خنثی سازی فشارهای حداکثری و تحریم ها، تقویت اقتدار نظام اسلامی در دید بیگانگان شود و در نهایت دشمنان در می‌یابند که این نظام از پشتیبانی و حمایت قاطبه مردم برخوردار است.


امام جمعه جیرفت اضافه کرد: هرگاه نظامی مردمی بوده و از رضایت مردم برخوردار باشد قطعا دشمنان از تحریم کردن و حمله نظامی به آن کشور عاجز می شوند.


وی با اشاره به این که انتخابات ریاست جمهوری، اولین انتخابات پس از شهادت سردار دلها حاج قاسم سلیمانی و همرزمان آن است، اظهار کرد: از یک سوی دشمن در کمین و نظاره گر است و از سوی دیگر دوستان ما از جمله جبهه مقاومت در لبنان، فلسطین، افغانستان، عراق و یمن نیز نظاره گر هستند که ملت سردار دلها برای استمرار راه حاج قاسم در ۲۸ خرداد ماه چگونه پای صندوق های رای حضور پیدا می کند و این انتخابات برای تقویت مکتب حاج قاسم از جایگاه خاص و ویژه ای برخوردار است.


حجت الاسلام تارم اظهار کرد: انتخابات اولین انتخابات ریاست جمهوری در چله دوم انقلاب اسلامی است و دشمنان در کمین هستند که آیا در این چله مردم ایران همچون چله اول پای انقلاب و نظام ایستاده اند و یا این که اقدامات و توطئه هایشان (دشمنان ) مردم را از پای در آورده است؟.


وی ادامه داد: ملت ایران ملتی رشید و با بصیرتی است و همواره بر خلاف خواست دشمنان نظام و انقلاب اسلامی حرکت کرده و جایی که دشمنان خط و نشان کشیده اند ملت ما با بصیرت خلاف آن را انتخاب کرده و قطعا در این انتخابات نیز حضور می یابند.


حجت الاسلام تارم افزود: مردم از مشکلات اقتصادی گلایه مند هستند اما این گلایه ها، دلخوری از اصل نظام نیست بلکه دلخوری از عملکرد برخی از مسئولین و مدیران است و مردم توجه دارند که  حضور در انتخابات ریاست جمهوری و انتخاب فرد اصلح فرصت خوبی برای انتخاب دولتی کارآمد است که مشکلات اقتصادی کشور را حل کند.

 
امام جمعه جیرفت ار خصوص روش های شناسایی فرد اصلح در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهرها و روستا، عنوان کرد: گاهی ما نسبت به سوابق اجرایی، سیاسی و اجتماعی کاندیدای ریاست جمهوری، شورا های اسلامی شهر و روستا شناخت کافی داریم بنابراین فرد اصلح را انتخاب می کنیم.


وی ابراز کرد: گاهی ما نسبت به فرد اصلح شناخت نداریم بنابراین باید از افراد کارشناس، معتمد و صاحب نظر در مورد فرد اصلح تحقیق کرده و سپس به آن رای دهیم.


حجت الاسلام تارم اضافه کرد: تبلیغات و مناظرات نیز از دیگر روش هایی است که ما می توانیم تا حد زیادی نسبت به فرد اصلح شناخت پیدا کنیم، اگر کسی در مناظرات از جاده حق منحرف نشده و وعده های قابل اجرا داد، این فرد اصلح است.


 امام جمعه جیرفت بیان کرد: چنانچه فردی در مناظرات وعده هایی داد که با توجه به امکانات کشور و اختیارات فرد عملی نبوده و بدون دلیل و مدرک به سایر کاندیدا تهمت بزند قطعا این فرد اصلح نبوده و فقط به دنبال جلب آرای مردم است و در صورت انتخاب شدن به مسائل اصلی که مشکلات مردم است رسیدگی نکرده و فقط به حاشیه ها می پردازد.
 

 وی اظهار کرد: اعتماد به افراد است که ما می شناسیم اگر واقعا از طریق ها فرد اصلح را تشخیص دهیم عقل و شرع حکم می کند به افراد مورد اعتماد و خبره و کارشناس مراجعه کنیم در هر امری به این شکل است که اگر شخصی نتوانسته در امر کشاورزی در امر ساختمان سازی در هر امری نتوانسته باید به کارشناس مورد اعتماد و مورد وثوق و امین مراجعه کند.


حجت الاسلام تارم بیان کرد: در شرایط فعلی باید نسبت به اخبار جعلی و ساختگی فضای مجازی هوشیار بود و هر نوع تبلیغات در سایت های ناشناس را بدون تحقیق و تفحص به عنوان یک امر ثواب و درست تلقی نکنیم.


امام جمعه جیرفت تاکید کرد: این روزها بازار فضای مجازی به یک بازار پر فروش و پر رونق تبدیل شده و دشمنان سعی دارند با تبلیغات سوء و انتشار مطالب کذب مردم و جوانان را دچار تردید کرده و مانع حضور آنها در انتخابات شده و یا فرد غیر اصلح را بجای فرد اصلح به مردم معرفی کنند.

وی در خاتمه ضمن دعوت از مردم به حضور حداکثری در انتخابات پیش رو، عنوان کرد: امیدواریم نتیجه انتخابات به خیر و صلاح کشور، مردم و مستضعفین جهان و جبهه مقاومت باشد.

کد خبر 1065513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha