مطالبه گری به سبک تریبون آزاد

با افزایش شور انتخاباتی عده ای از فعالان سیاسی بیرجند اقدام به برگزاری تریبون آزاد با موضوع انتخابات ریاست جمهوری کردند و مطالبه گری طیف های مختلف در این برنامه، نشان داد که مردم خراسان جنوبی آماده خلق یک حماسه تاریخی در تقویم کشور هستند.

خبرگزاری شبستان- خراسان جنوبی؛ با آغاز شمارش معکوس سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا فعالیت‌های ستادهای انتخاباتی در استان بیشتر شده است. با نزدیک شدن به روز سرنوشت ساز 28 خرداد؛ شاهد افزایش شور و شوق انتخاباتی در اقصی نقاط استان هستیم و در این راستا عده ای از فعالان سیاسی اقدام به برگزاری تریبون آزاد با موضوع سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری کردند.

 

در این تریبون آزاد تعدادی از همشهریان با دیدگاه های متفاوت، مخالف یا موافق برنامه های داوطلبان و حضور در پای صندوق های رأی و... به بیان نقطه نظرات و مشکلات پیش رو، مطالبه و انتظارات خود از رئیس جمهور آینده پرداختند.

 

یکی از جوانان با این سؤال که با توجه به مشکلات پیش رو چرا باید مردم در انتخابات شرکت کنند، بحث را آغاز می کند و می گوید: با توجه به عملکرد دولت دوازدهم مردم رغبتی برای حضور در انتخابات ندارند.

 

یکی از فعالان سیاسی در پاسخ به سؤال این جوان نه گفتن به نظام و حکومت را باعث خوشحالی دشمنان دانسته و می افزاید: مردم باید برای تعیین سرنوشت خود حضور پررنگ داشته باشند چرا که جامعه ای که مردم از سرنوشت خود فاصله بگیرند به انحطاط می رود.

 

«حامد شبانی» با بیان اینکه حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رأی مهمتر از آن است که چه کسی رأی بیاورد، یادآور می شود: مردم از دولت فعلی آسیب های زیادی دیده اند و باید با حضور حداکثری خود دولتی کارآمد را انتخاب کنند.

 

وی در پاسخ به این که با گذشت 42 سال از پیروزی انقلاب؛ دولت های مختلف سرکار آمده اما در عمل بعد از انتخاب کاری برای مردم انجام نشد و با این شرایط آینده قابل پیش بینی نیست، می گوید: مشارکت مردم دغدغه مقام معظم رهبری است و دولتی که با حضور بالا و پشتوانه مردم بر سر کار بیاید نشانگر این مهم است که نظام توانسته اعتماد مردم را جلب کند.

 

وی عدم مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق های رأی و انتخاب رئیس جمهور با اقلیت را باعث بروز معضلات امنیتی دانسته و می گوید: با توجه به مشکلات مطرح شده برخی از افراد به این بهانه که رئیس جمهور قبل از انتخابات مشخص است از دادن رأی سرباز می زنند.

 

به گفته وی با این طرز تفکر فضای انتخابات رقابتی نیست و باید با افزایش رقابت فرد اصلح انتخاب شود.

 

یکی از بانوان بیرجند هم ضمن انتقاد از عملکرد دولت های گذشته می گوید: با توجه به گلایه و نارضایتی های مطرح شده، مردم از دادن رأی سرباز می زنند و با این فکر که دولت منتخب نیز پس از انتخاب وعده هایش را فراموش می کند.

 

یکی دیگر از فعالان سیاسی با بیان اینکه مردم با مطالبه گری به کارها جهت می دهند، تأکید می کند: عدم بازی دولت با منافع ملی، پرداختن به مسئله برجام و ... را نشانگر حساسیت و مطالبه گری مردم می داند و می گوید: مردم باید با داشتن رشد فکری، سیاسی، اجتماعی و... در سرنوشت خود سهیم باشند چرا که رشد سیاسی مردم مهمترین عامل برای ظهور امام زمان(عج) است و باید پرچم انقلاب را به دست صاحب آن داد.

 

جوان 35 ساله دیگری با بیان این که برجام، FATF خوب است یا نه، می گوید: اگر این دو طرح خوب است چرا حمایت نمی شود و اگر بد است چرا برخی کاندیداها به اجرای آن در مناظرات و برنامه ها اشاره دارند.

 

«علی» گریزی به بورس و سرمایه گذاری مردم در آن می کند و می گوید: متأسفانه عده ای از مسئولان با ورود خود باعث بروز مشکلات فراوان در بورس و انتقاد مردم شدند.

 

وی از عدم شفافیت مسائل، تخریب کردن برخی کاندیداها در مباحث مناظره و ... گلایه می کند و می افزاید: باید مناسبات بانکی با دیگر کشورها راه اندازی شود؛ وقتی نمی توان پول گاز صادر شده به عراق را گرفت چرا باید صادرات داشت.

 

«ایمان» در پاسخ به این مسائل می گوید: اصل FATF  به شرط رعایت مفاد آن خوب است اما با توجه به دشمنی کشورهای غربی با ایران اجرای این دو طرح بی فایده است.

 

وی در خصوص بلوکه شدن پول گاز در کشور عراق می گوید: عدم دریافت پول گاز از عراق به این علت است که مدیریت آن دولتی است و اگر این مهم در اختیار شرکت های خصوصی قرار گیرد با استفاده از ارز دیجیتال و... این مشکل قابل حل شدن است.

 

وی با وجود قبول مشکلات موجود، می گوید: آیا با این وجود عدم حضور پای صندوق های رأی مشکلات را حل می کند؟

 

حضور طیف ها و افراد مختلف در این جلسه نشان داد مردم خراسان جنوبی مانند دیگر هموطنان به خوبی با مباحث سیاسی آشنا هستند و می توانند با مطالبه گری و حضور حداکثری پای صندوق های رأی برگ زرین دیگری رقم بزنند.

 

 

 

کد خبر 1065559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha