کردستان روی ریل اصلاح محصولات کشاورزی قرار دارد

فرید سپری گفت: کردستان در حال حاضر روی ریل اصلاح محصولات کشاورزی قرار گرفته است.

فرید سپری رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کردستان اظهار کرد: 530 هکتار سرشاخه گردو در استان توسط یکی از محققان سازمان تحقیقات کشاورزی استان انجام شده است و اکنون کردستان روی ریل اصلاح محصولات کشاورزی قرار گرفته است.

 

 

وی با اشاره به اینکه مبارزه با آفات محصولات کشاورزی در سطح 420 هکتار از اراضی کشاورزی از دیگر اقدامات بخش کشاورزی استان به شمار می‌رود، افزود: کردستان در شرایط نرمال سالانه دو میلیون تن علوفه دارد که شامل یونجه و شبدر و کاه است.

 

وی اعلام کرد: علیرغم تحریم‌ها تولید محصولات کشاورزی در سال 99 حدود 6.9 درصد رشد داشت که بیانگر تاب‌آوری بخش کشاورزی در شرایط سخت است.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان عنوان کرد: گرچه سالانه بیش از یک میلیون تُن گندم در کردستان تولید می‌شد اما امسال این میزان کاهش نشان می‌دهد.

 

سپری به برنامه‌های هفته جهاد کشاورزی در استان پرداخت و اضافه کرد: امسال در هفته جهاد کشاورزی 100 پروژه با 45میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و 16 میلیارد تومان تسهیلات افتتاح می‌شود.

 

وی اضافه کرد: با بهره‌برداری از پروژه‌های امسال 62 شغل جدید در استان ایجاد و 169 شغل نیز تثبیت خواهد شد.

 

وی پروژه‌های قابل افتتاح در هفته جهاد کشاورزی را 72 پروژه در بخش آب و خاک، 20 پروژه در بخش بهبود تولیدات دامی، پنج پروژه در حوزه بهبود تولیدات گیاهی و سه پروژه در حوزه صنایع تبدیلی و تکمیلی برشمرد.

 

گفتنی است، 21 تا 27 خرداد ماه به نام هفته جهاد کشاورزی نامگذاری شده است.

کد خبر 1065562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha