حوزه برگزاری مرحله دوم المپیادهای علمی به شیروان اختصاص یافت

سرپرست آموزش و پرورش شهرستان شیروان گفت: برای نخستین بار حوزه برگزاری آزمون مرحله دوم المپیادهای علمی به شهرستان شیروان اختصاص یافته است.

«مظفر نادری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان با بیان اینکه برای نخستین بار حوزه برگزاری آزمون مرحله دوم المپیادهای علمی به شهرستان شیروان اختصاص یافته است، اظهار داشت: در مرحله اول المپیادهای علمی 269 نفر از دانش آموزان شیروانی به مرحله دوم المپیادهای علمی کشور راه یافتند.

 

سرپرست آموزش و پرورش شهرستان شیروان بیان کرد: امسال برای نخستین بار حوزه برگزاری آزمون مرحله دوم المپیادهای علمی به شهرستان شیروان اختصاص یافته است که در دبیرستان فرزانگان 2 آزمون رشته های مختلف المپیاد های علمی برگزار می شود.

 

نادری با بیان اینکه مرحله دوم المپیادهای علمی نیز در دو بازه زمانی برگزار می شود، خاطرنشان کرد: هشت آزمون در بازه زمانی 24 تا 26 اردیبهشت ماه و 6 آزمون نیز از 23 تا 25 خرداد ماه برگزار خواهد شد.

 

وی با بر شمردن رشته های رقابتی دانش آموزان در آزمون های المپیادهای علمی عنوان کرد: المپیادهای علمی دانش‌آموزی در رشته هایی از قبیل ریاضی، شیمی، فیزیک، نجوم و اخترفیزیک، ادبی، زیست‌شناسی، کامپیوتر، جغرافیا، سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی، اقتصاد و مدیریت، تفکر و کارآفرینی و علوم زمین برگزار می شود.

 

وی تصریح کرد: دانش آموزان شيروان تاكنون مسير ترقي را طي كرده اند و پيشرفت هاي علمي خوبي كسب كرده اند.

 


سرپرست آموزش و پرورش شهرستان شیروان با بيان اينكه شهرستان شيروان از لحاظ نخبه پروري و نيروهاي مستعد توانمندي بالايي دارد، گفت: اميد است با توانمندي هاي دانش آموزان و دبيران، آينده درخشاني در كشور داشته باشيم.

 


هم اكنون 30 هزار دانش آموز در 421 آموزشگاه شهري و روستايي شيروان زير نظر سه هزار فرهنگي تحصيل مي كنند.

 


شهرستان شيروان با 157 هزار نفر جمعيت به عنوان دومين شهرستان پرجمعيت خراسان شمالي در 60 كيلومتري شرق بجنورد قرار دارد.

 

 

کد خبر 1065606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha