دهه کرامت بهترین فرصت برای نشر آموزه های دینی با زبان هنر است

احسانی با اشاره به اینکه باید با زبان هنر در راستای تعمیق معارف و مفاهیم مختلف دینی برای نسل جوان تلاش کنیم، گفت: دهه کرامت بهترین فرصت برای نشر آموزه های دینی با زبان هنر است.

«احمدرضا احسانی» در گفت و گو با خبرنگار شبستان در همدان گفت: در ایام پر برکت دهه کرامت که از ولادت حضرت معصومه(س) آغاز و با ولادت امام رضا(ع) خاتمه می‌یابد به راحتی می‌توان حال و هوای معنوی و عطر دل‌انگیز امام رضا(ع) را استشمام کرد.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، بر ضرورت بهره گیری از سیره ائمه اطهار(ع) در زندگی فردی و اجتماعی تأکید کرد و گفت: این دهه فرصت مناسبی برای تقویت سه ویژگی معرفت و شناخت ائمه اطهار (ع)، تقویت محبت و تمرین کریم بودن است.

 

 وی با بیان اینکه جشن های دهه کرامت باید با معرفت بخشی و افزایش محبت و بصیرت دینی همراه باشد، خاطرنشان کرد: عموم جامعه باید در این دهه با الگو گرفتن از سیره ائمه اطهار(ع) در راستای رشد و تعالی فرهنگ غنی اسلامی تلاش بیشتری کنند.

 

وی با بیان اینکه باید در زمینه اشاعه فرهنگ اهل بیت (ع)، گام برداریم، افزود: ولادت حضرت معصومه (س)، گرامیداشت حضرت شاهچراغ (ع) و در پایان این دهه، میلاد سراسر نور حضرت علی بن موسی الرضا (ع)، دهه ای پر عظمت است که جایگاه مغتنمی دارد و باید این جایگاه را غنیمت دانست.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان  با اشاره به این‌که جامعه همیشه تحت تأثیر عمیق فرهنگ است، خاطرنشان کرد: حیات هر جامعه متکی به فرهنگ آن جامعه است و جامعه زنده و پویا، فرهنگ پویا دارد از این رو باید برای شکوفایی جامعه فرهنگ خود را پویا کنیم.

 

احسانی در ادامه  با بیان اینکه کمک به محرومان و نیازمندان جامعه باید در برنامه‌ های دهه کرامت دیده شود، گفت: استفاده از فضای مجازی به نفع خواسته‌ های دین و مذهب و برنامه‌ های دهه کرامت به ویژه در شرایط کرونایی کشور اهمیت ویژه‌ای دارد.

کد خبر 1065751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha