بررسی آخرین تمهیدات برگزاری انتخابات ۲۸ خرداد/ ابلاغیه ای در خصوص تست گیری کرونا و واکسن اعضای شعب نداریم

ستاد انتخابات استان کرمان به منظور بررسی آخرین تمهیدات و اقدامات برای برگزاری انتخابات ۲۸ خرداد در محل استانداری تشکیل شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ ستاد انتخابات استان، دوشنبه(۲۴خرداد) با حضور جمعی از مدیران و ارتباط ویدیو کنفرانس با فرمانداران و به منظور بررسی آخرین تمهیدات و اقدامات لازم در استان برای برگزاری انتخابات ۲۸ خرداد در محل استانداری تشکیل شد.


در این جلسه محمدصادق بصیری؛ معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری از لغو مرخصی همه فرمانداران و معاونان در ایام انتخابات خبر داد و ماموریت را هم صرفا" در خصوص انجام کارهای مربوط به انتخابات مجاز دانست.


وی با اشاره به برنامه ریزی برای تعیین ناظر بهداشت در شعب اخذ رای، اظهار کرد: منتظر سهمیه  ۵۰۰ دوزی واکسن برای اعضای شعب بودیم که تاکنون به استان نرسیده است.


بصیری همچنین از بررسی زیرساخت های انتخابات در استان خبر داد و اظهار کرد: رزمایش خاموشی برق انجام و نتایج آن توسط اداره کل پدافند استانداری اعلام شده که هنوز برخی نقاط مشکل دارند.


رضا فلاح، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان هم اظهار کرد: حضور جوانان هلال احمر در شعب اخذ رای صرفا" برای نظارت بر پروتکل های بهداشتی است و تقاضا داریم برای مجوز ورود به شعب، کارت مخصوص برای همکاران ما صادر شود.


وی با بیان اینکه گرچه تعدادی از فرمانداران تاکنون درخواستی به هلال احمر ارائه ندادند و از طرفی هنوز ساز و کار رای گیری از بیماران کرونایی به هلال احمر اعلام نشده؛ تصریح کرد: با این وجود اما با همه امکانات و لجستیک آماده همکاری هستیم.


در این جلسه اعلام شد: تصمیم گیری در خصوص موضوع واکسن و تست کرونا از اعضای شعب اخذ رای به عهده ستادملی مدیریت بیماری کرونا است و تاکنون ابلاغیه و دستوری از وزارت کشور در این زمینه به استان نرسیده است.


همچنین عنوان شد: اطلس امنیتی شعب سراسر استان تهیه شده و تامین نیروی حفاظت به عهده ناجا است؛ ضمن اینکه هزینه لازم برای تامین اقلام بهداشتی در اختیار شعب قرار می گیرد.
 

کد خبر 1065755

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha