دهه کرامت فرصتی عظیم برای تبیین سبک زندگی رضوی و معرفت دینی است

حجت‌الاسلام محمدی لایینی گفت: دهه کرامت فرصتی عظیم برای تبیین سبک زندگی رضوی و اهل بیتی است و باید از این فرصت برای افزایش معرفت دینی جامعه استفاده شود.

حجتالاسلام «محمدصادق محمدی لائینی»  در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان مازندران با تبریک ولادت حضرت معصومه و روز دختر و دهه کرامت اظهار کرد:

 

امام جمعه نکا با اشاره به زندگی حضرت معصومه(س) افزود: این بانو به خاطر محبتی که نسبت به برادرش داشت وارد ایران شد تا به زیارت برادرش برود ولی در بین راه در ساوه بیمار شد و در شهر قم بعد از چند روز وفات یافت.

 

وی خاطر نشان کرد: امسال با توجه به شرایط موجود باید برنامه‌های دهه‌ کرامت با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شود اما همچنان تاکید بر کارهای فرهنگی و دینی و احیای فرهنگ رضوی و اسلامی است.

 

حجتالاسلام محمدی لایینی گفت: دهه کرامت فرصتی عظیم برای تبیین سبک زندگی رضوی و اهل بیتی است و باید از این فرصت برای افزایش معرفت دینی جامعه استفاده شود.

 

وی در ادامه یکی از مشکلات اصلی هر خانواده را کمبود و یا نبودن مهر و محبت از پدر و مادر به فرزندان دانست و افزود: ضربههای مهلک و خطرناکی از بابت این کمبود عاطفه به فرزندان میرسد مثلاً پدر و مادری از هم جدا میشوند و فرزندان دربهای عاطفی عمیقی میخورند.

 

 امام جمعه نکا پسران با ادب و دختران باحیا را زینت هر خانواده دانست و بیان کرد: بزرگترین هدیهای که پدران و مادران به فرزندان خود میدهند تربیت، ادب خوب و اسلامی است زیرا خیر ادب خوب فرزندان به خود پدر و مادر خواهد رسید.

 

وی، پدر و مادر را شریک گناهان فرزندان از تربیت ناصحیح خود خواند و تصریح کرد: سوء تربیت خانوادهها در سنین پایین باعث میشود فرزندان در سنین نوجوانی و جوانی دچار اشتباهات شوند که پدر و مادر نیز ناخودآگاه در آن سهیم هستند پس گناه این فرزندان به پای خانوادهها نیز نوشته میشود و باید مراقب بود تا در راه گناه وارد نشویم.

کد خبر 1065758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha