حضور پر شور مردم پای صندوق‌های رأی امنیت را برای آنها به ارمغان می‌آورد

حجت الاسلام مقدسی پور با بیان اینکه شرکت در انتخابات یک حق نیست یک وظیفه اسلامی است و باعث خشم دشمن می‌شود گفت: حضور پر شور مردم پای صندوق‌های رأی امنیت را برای مردم به ارمغان می‌آورد.

خبرگزاری شبستان _گروه سیاسی_ فرزانه تهجا: انتخابات می تواند با مشارکت حداکثری آحاد جامعه برای انتخاب یک فرد اصلح آینده توسعه و پیشرفت یک کشور را به نحو احسن به سوی یک آینده روشن هدایت کند یعنی تک تک افراد یک جامعه می توانند با مشارکت خود در انتخاب یک فرد شایسته و اصلح در طراحی و شکل گیری آینده کشور سهیم باشند تا جایی که حضرت امام خمینی(ره)، پیاده‏سازی آرمان‌های اسلام را در سایه استقرار نظام اسلامی، با مشارکت حداکثری توده‌های مردم میسر می دانستند. رویکرد حضرت امام(ره) در خصوص مشارکت سیاسی و انتخابات، حضور حداکثری مردم و انجام تکلیف آنان بود. حضرت امام(ره) در اهمیت حضور ملت می‌فرمایند:

 

«از مسائلی که ما در پیش داریم، الان قضیه انتخابات رئیس‌جمهور است. من کار ندارم کی رئیس‌جمهور می‌شود، به من مربوط نیست، من خودم یک رأی دارم به هرکه دلم می‌خواهد می‌دهم، شما هم همین‌طور. اما اگر بخواهید در مقابل دنیا اظهار حیات بکنید که بگویید ما بعد از گذشتن چندین سال زنده هستیم، باید مشارکت کنید. اگر خدای‌نخواسته از عدم مشارکت شما یک لطمه‌ای بر جمهوری اسلامی وارد بشود، بدانید که آحاد ما که این خلاف را کرده باشیم خدای‌نخواسته مسئول هستیم؛ مسئول پیش خدا هستیم. مسئله، مسئله ریاست‌جمهور نیست؛ مسئله، مسئله اسلام است؛ مسئله، مسئله قواعد اسلام است؛ مسئله، مسئله حیثیت اسلام است».(صحیفه امام، جلد19، ص328)

 

در همین رابطه رهبر انقلاب نیز دربخشی از بیانات خود تاکید کردند:" انتخابات در کشور ما یک فرصت بسیار بزرگ است و نباید از دست داد. مخالفین جمهوری اسلامی نمی خواهند از این فرصت استفاده شود. این یک امکان برای ملت است. یک ظرفیت بزرگ برای پیشرفت کشور است. شور انقلابی مردم را نشان می دهد وقتی مدرم در انتخابات شرکت کنند و شور خود را نشان دهند موجب امنیت کشور و پس زدن طمع دشمن می شود. هرچه انتخابات پرشورتر و با اقبال عمومی مردم بیشتر همراه شود اثرات و منافعش برای کشور و مردم بیشتر خواهد بود. دشمن این را نمی خواهد لذا نزدیک انتخابات که می شود شروع می کنند می گویند آزادی نیست، گاهی می گویند مهندسی است و ...برای اینکه مردم را دلسرد کنند. حقیقت این است که انتخابات برای کشور یک افتخار و فرصت است یک ذخیره و امکان است که اگر شرکت پرشور مردم باید به آینده کشور کمک می کند. اگر این شرکت پرشور با انتخاب درست همراه شود که نیروی کارآمد و باایمان و پرانگیزه و علاقمند به کا ر انتخاب شود نور علی نور است و آینده کشور را تضمین خواهد کرد. علاج دردهای مزمن کشور در پرشور انتخابات و حضور عمومی مردم و انتخاب اصلح و مناسب در انتخابات ریاست جمهوری است." در همین رابطه گفتگویی با حجت الاسلام علی مقدسی‌پور امام جمعه آستانه به شرح زیر ارایه می شود.

 

در مورد دلایل رای دادن توضیح بفرمایید؟

اولین سوالی که پیش می‌آید این است که چرا ما باید رای بدهیم؟ برخی می‌گویند با وضع اقتصادی موجود چرا باید پای صندوق برویم. مخاطبین ما برای پاسخ به این سوال مختلف هستند. باید توجه داشته باشیم که همه باید رأی بدهند حتی اگر نظام و رهبری را قبول نداشته باشد و این موضوع را رهبری نیز چندباری فرموده‌اند.

 

شرکت در انتخابات و انتخاب شایسته و اصلح چه تاثیری برجای می گذارد؟

 

 شرکت در انتخابات و انتخاب صحیح باعث برقراری امنیت و پیشرفت کشور می‌شود. حضور پر شور مردم پای صندوق‌های رأی امنیت را برای مردم به ارمغان می‌آورد.

 

نقش دشمن در فتنه های گذشته را چگونه می توان دید؟

در فتنه‌های گذشته دشمن خیال می‌کرد انسجام ملی از بین رفته و دشمن می‌تواند علیه امنیت ما کاری بکند. در ایام انتخابات نیز به همین شکل است.

 

مشارکت پایین مردم در انتخابات چه تاثیری در روند پیشروی دشمن دارد؟

اگر دشمن خیال کند انسجام ملی وجود ندارد دوباره برای امنیت کشور اشکال ایجاد می‌کند. مشارکت پایین باعث می‌شود تحریم‌ها زیاد شود. دشمن به صراحت عنوان می‌کند که تحریم‌ها به خاطر نارضایتی مردم از حکومت است و ما نباید این بهانه‌ها را به دشمن بدهیم. دشمن با تحریم انتخابات راه خود را جدی‌تر پیش‌گرفته و احساس پیروزی می‌کند. در این صورت تحریم‌ها نیز بیشتر خواهد شد.

 

رای دادن از نظر علما چگونه تعریف می شود؟

کسانی که در انتخابات شرکت می‌کنند باید بدانند که رأی دادن از نظر بسیاری از علما واجب شرعی بوده چرا که رأی ندادن موجب تضعیف نظام شده که این کار امری حرام است.

 

با توجه به حساسیت این دوره از انتخابات رای ندادن چه عواقبی را در بر دارد؟

شرکت در انتخابات یک حق نیست یک وظیفه اسلامی است و باعث خشم دشمن می‌شود. طبق آیات قرآنی کاری که باعث خشم دشمن می‌شود برای ما یک عمل صالح محسوب می‌شود. رأی ندادن باعث می‌شود که فرصت تغییر را از دست بدهیم و حق انتخاب خود را به دیگران بدهیم.

 

مهمترین دغدغه و انتظار مردم از دولت پیشرو توضیح دهید؟

 مردم دغدغه اشتغال دارند. بسیاری از جوانان تحصیلات عالیه را گذرانده‌اند ولی هم‌اکنون یا شغل ندارند یا شغلشان مناسب نیست. اگر نگاه رئیس جمهور به داخل باشد خیلی از مشکلات خصوصا مشکلات جوانان حل می‌شود. مدیران جوان در پست‌های حساس در استان‌ها و شهرها می‌تواند بسیاری از این مشکلات را هرچه زودتر حل کند. امیدواریم رئیس جمهور منتخب برای از بین بردن اختلاف طبقاتی موجود برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهد.

کد خبر 1065764

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha