انتخاب مراکز مناسب سازی شده برای واکسیناسیون سالمندان مورد توجه باشد

محمدی گفت: باتوجه به واکسیناسیون سالمندان و حضور آنها در مراکز بهداشتی توجه به انتخاب مراکز مناسب سازی شده می تواند در تسهیل ارایه خدمات و حضور سالمندان موثر باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیرکل بهزیستی استان زنجان در اولین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی زنجان گفت: باتوجه به واکسیناسیون سالمندان و حضور آنها در مراکز بهداشتی توجه به انتخاب مراکز مناسب سازی شده می تواند در تسهیل ارایه خدمات و حضور سالمندان موثر باشد.

 

محمد محمدی با بیان اینکه ارزیابی دستگاه های اجرایی در جشنواره شهید رجایی برای پنجمین سال متوالی در حال اجراست، عنوان کرد: خوشبختانه حساس سازی و فرهنگ سازی در زمینه مناسب سازی در طول سالهای اخیر رشد چشمگیری داشته است.

 

وی بیان کرد: با پیگیری دبیرخانه مناسب سازی و همت اداره حمل و نقل و مهندسی ایمنی ترافیک شهرداری زنجان تعبیه ۳۷ مورد تابلو پارک ویژه معلولین جهت رفاه حال افراد دارای معلولیت و جانبازان در سطح شهر، انجام شد.

 

محمدی اظهار کرد : یکی از اقدامات موثر دبیرخانه مناسب سازی استان ارزیابی مناسب سازی و دسترس پذیری بانک ها در چهار آیتم (ورودی اصلی، آسانسور، سطوح شیبدار و فضای بهداشتی) است  که مشکل اغلب بانک ها عدم امکان مناسب سازی ورودی بانک با توجه به ضوابط شهرداری ها است که مساعدت و راهکار توسط شهرداری با توجه به ایجاد سد معبر در تعبیه رمپ وردی را خواستار شدند.

 

وی افزود : تصویب ردیف بودجه جهت مناسب سازی معابر توسط شهرداری‌ها می تواند سرعت مناسب سازی شهری و اماکن عمومی را افزایش دهد و زنجان را به شهرمهربان با افراد دارای معلولیت تبدیل کند.

 

این مقام مسئول عنوان کرد : امداد خواهی ناشنوایان یکی از معظلات عمده در مسیر مناسب سازی و یاری به افراد دارای معلولیت شنوایی هست که طراحی و ساخت اپلیکیشن ها توسط اورژانس، اتش نشانی و... و. می تواند یاری بخش باشد.

 

مدیر کل بهزیستی خاطرنشان کرد : ارزیابی مناسب سازی دانشگاه ها جهت حضور افراد دارای معلولیت  خوشبختانه در حال انجام است و این امر موجب تسهیل رشد تحصیلی این گروه خواهد شد.

 

کد خبر 1065780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha