مسابقه «فرهنگ قرآنی» همزمان با دهه کرامت برگزار می شود

سلیمی ضمن تشریح برنامه های دهه کرامت آستان حضرت عبدالعظیم (ع) از برگزاری مسابقه فرهنگ قرآنی همزمان با این ایام خبر داد.

«عباس سلیمی» در گفت و گو با خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان با بیان اینکه حرم حضرت عبدالعظیم (ع) نیز همراه و همگام با سایر عتبات و اماکن متبرکه برنامه های ویژه ای برای دهه کرامت تدارک و پیش بینی کرده است، گفت: همزمان با دهه کرامت، دوره تابستانی کلاس های مرکز آموزش قرآن کریم به صورت حضوری و با رعایت دستورالعمل های بهداشتی به میمنت ولادت حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) برگزار می شود.

 

معاون فرهنگی و روابط عمومی خادم القرآن از برگزاری مسابقه فرهنگ قرآنی همزمان با دهه کرامت خبر داد و افزود: برگزاری برنامه ختم قرآن، صلوات و هدیه به ساحت مقدس امام رضا (ع) از دیگر برنامه های ما در این ایام می باشد.

 

وی تصریح کرد: همزمان با دهه کرامت مراسمی ویژه تحت عنوان انس با قرآن کریم با حضور نوجوانان آموزش و پرورش شهرستان ری برگزار خواهد شد. همچنین نشست هم اندیشی قرآنی با حضور معاونان پرورشی نواحی یک و دو شهر ری در سطوح مختلف حفظ، قرائت و مفاهیم قرآنی هم جزو برنامه های ما در این ایام است.

 

سلیمی با بیان اینکه محفل ویژه انس با قرآن هم به صورت مجازی و بدون حضور جمعیت با پخش مستقیم از شبکه قرآن و معارف سیما در ایام دهه کرامت برگزار می شود، اظهار کرد: برگزاری مسابقه فرهنگی حدیث کرامت به صورت مشترک با اعتاب مقدسه و درج حدیث روز مورد نظر در مورد شخصیت امام رضا (ع)، حضرت معصومه فاطمه (س) و حضرت احمد بن موسی (ع) نیز از جمله برنامه های پیش بینی شده این دهه می باشد.

 

معاون فرهنگی و روابط عمومی خادم القرآن بیان کرد: همچنین طرح کرامات اهل بیت (ع) در کانال ایتا، سروش، گپ، آی گپ و اینستاگرام در سرتاسر ایام دهه کرامت برگزار خواهد شد.

 

وی پخش منبر تصویری و بخشی از سخنرانی های ویژه در مورد انضباط مقدسه در کانال های یاد شده را از دیگر برنامه های حرم حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) در ایام دهه کرامت عنوان کرد و افزود: همچنین در این ایام سلام و بخشی از زیارت نامه این حضرات در کانال های فوق پخش خواهد شد و همچنین در این ایام سایر برنامه های مشابه نظیر اسماء الحسنی، تواشیح و همخوانی های جذاب برگزار می شود.

 

سلیمی خاطرنشان کرد: برنامه معرفت زیارت با رعایت پروتکل های بهداشتی و با نفرات محدود و به منظور آشنایی بیشتر زائران ارجمند با حرم مطهر حضرت عبدالعظیم (ع) و شخصیت آن امامزاده بزرگوار برگزار می شود نیز جزو برنامه آستان در دهه کرامت است.

 

وی برگزاری مراسم عقد دایم دهها تن از زوجین در اتاق عقد آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) را از دیگر برنامه های این ایام خواند و تصریح کرد: همچنین برنامه های دهه کرامت از طریق صفحه اینستاگرام و سایت مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) پخش خواهد شد.

 

معاون فرهنگی و روابط عمومی خادم القرآن اظهار کرد: هماهنگی به منظور دیدار تعدادی از خدام با خانواده معظم شهدا و با رعایت کلیه پروتکل های بهداشتی، هماهنگی حضور خدام در مراسم مختلف دهه کرامت در هیئات، مساجد، ارگان ها و ادارات شهرستان ری و همچنین تبلیغات محیطی متناسب با دهه کرامت و پخش صوتی مدیحه سرایی و سخنرانی های متناسب با این ایام نیز از دیگر برنامه های ما در دهه کرامت است.

 

 

 

کد خبر 1065800

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha