عملکرد جامعه در قبال حفظ زن به عنوان یک گوهر قابل دفاع نیست

آیت الله عبادی با اشاره به اینکه اولین مربی انسان مادر است، گفت: اما عملکرد جامعه در قبال حفظ زن به عنوان یک گوهر قابل دفاع نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، آیت الله «سید علیرضا عبادی» امروز (۲۴ خرداد) در دیدار با بانوان فرهیخته اهل تشیع و تسنن استان به مناسبت دهه کرامت اظهار کرد: دین و قرآن و اسلام عزیز همواره قابل دفاع است اما بقیه با درصد می توان به آن نگاه کرد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه عمل، رفتار و بینش ما قابل دفاع نیست ولی مقداری از آن که برخواسته از دین خداست قابل دفاع است، افزود: آنچه که به مربوط به هوای نفس است به هر اسمی قابل قبول نیست.

 

وی ادامه داد: شگردی که امروز بیش از همه تاریخ دشمنان بکار می گیرند این است که آنها شیوه های که به اسم اسلام انجام می شود را به اسم اسلام تمام می کنند چون آنها با اسلام جنگ دارند و دشمن همه مسلمانان هستند و ما هم باید در مقابل دشمن حواسمان جمع باشد و از اسلام دفاع کنیم.

 

آیت الله عبادی با اشاره به اینکه تشریع دین یعنی احکامی که خالق متعال برای مخلوقش آفریده است، گفت: خداوند می داند که خیر انسان در چیست بنابراین تردیدی نداریم که آنچه که در دین و قرآن آمده خیر بشر است.

 

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه آسیب های که بر جامعه مسلمین آمده طرح دشمن است که به وسیله خود مسلمین انجام می شود، تصریح کرد: خداوند در نظام تکوین و تشریع با تأکید می فرماید: «وَلَقَدْ كَرَّمْنا بَني‏ آدَمَ وَحَمَلْناهُمْ فِي الْبَرِّ وَالْبَحْر...»، اگر کرامت انسانی را در وجود خود زنده کنیم ۸۰ درصد امور ما حل می شود.

 

وی با اشاره به اینکه خداوند به انسان کرامت و عزت داده است و در حدیث قدسی آمده که تمام اشیا را برای تو و تو را برای خود آفریدم، ادامه داد: انسان های خودپرست، پول پرست و دنیاپرست معنای کرامت انسانی را نمی‌فهمند.

 

آیت الله عبادی بیان کرد: اکنون جامعه بشری در لئامت(پستی) فرو رفته و در مال پرستی مسابقه گرفته است و فرصتی پیدا نمی کند که خود و خدا و کمال را بشناسد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در ادامه گفت: خدای متعال در دینش طوری تشریع کرده که عاطفه زن و ذخائر معنوی و فطرت او درگیر مسائل کثیف دنیایی نشود و مانند گوهر او را حفظ کرده باشد و دلیل آن هم این است که طبق حکم خدا تمام آنچه که مطابق با شأن او از همه هزینه زندگی به گردن شوهر است، یعنی زن باید فکرش آزاد باشد.

 

وی با تأکید بر اینکه عملکرد جامعه در قبال حفظ زن به عنوان یک گوهر قابل دفاع نیست، افزود: در نظام خلقت فرزند انسان که سیر الی الله دارد و خدا به او کرامت، عزت و ارزش عطا کرده، با شانس و اقبال رشد نمی‌کند، او مربی می خواهد؛ اولین مربی فرزند مادر است.

 

امام جمعه بیرجند تصریح کرد: مادری که می خواهد فرزندی به عنوان یک انسان که راه کمال را طی کند پرورش دهد کارش از همه سخت‌تر و ارزشمندتر است، خدا هم آن مهر مادر را که از مهر خودش جدا کرده و به قلب مادر ریخته، مادر همه چیز را تحمل می کند تا به فرزندش آسیبی نرسد.

 

آیت الله عبادی با بیان اینکه جایگاه زن در جامعه اسلامی کرامتی است که خداوند به بنده خودش داده، اما شرطش این است که از هوای نفس دوری کنیم و جامعه ما به خویشتن برگردد.

 

وی خاطر نشان کرد: انقلاب ما اسلام ما است نه یک کلمه کم نه یک کلمه زیاد، هر کس یک کلمه کم و زیاد کند به خودش برگشت می کند، به انقلاب ربطی ندارد، قانون اساسی طبق اسلام است، مفاسدی که وجود دارد ربطی به اسلام وانقلاب ندارد، اما برای اینکه بیش از پیش هوشمند باشیم محور مطالب این باشد که در کنار جهان شناسی، خداشناسی، خودشناسی، راه شناسی، دشمن شناسی و دوست شناسی هم نیاز است.

 

 

کد خبر 1065821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha