طرح توسعه امامزاده سید عباس(ع) این امامزاده را به قطب فرهنگی تبدیل می کند

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در آیین کلنگ زنی ‌مجموعه مذهبی، فرهنگی و تاریخی امامزاده سید عباس بجنورد گفت: طرح توسعه امامزاده سید عباس(ع) این امامزاده را به قطب فرهنگی تبدیل می کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ "غلامرضا عادل" امروز دوشنبه در آیین کلنگ زنی ‌مجموعه مذهبی، فرهنگی و تاریخی امامزاده سید عباس(ع) بجنورد افزود: با اجرایی شدن طرح فوق امامزاده سید عباس (ع) به قطب فرهنگی تبدیل خواهد شد.

 

 

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور به اجرای طرح "شمیم خدمت" از سال گذشته اشاره کرد و  افزود: آموزش مشاغل خانگی و حمایت از اشتغال افراد بدون امکانات و مشاغلی که کمترین سرمایه را نیاز دارند، در طرح شمیم خدمت مدنظر است.

 

 

حجت الاسلام  عادل افزود: فاز نخست این طرح آموزشی بود که در بیش از چهارصد کارگاه با آموزش 12 هزار نفر در امامزادگان کشور اجرایی شد و امسال نیز به صورت جدی تر این طرح ادامه خواهد داشت.

 


 

حجت الاسلام والمسلمین "رضا نوری" نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی هم در این آیین ضمن اعلام حمایت از طرح توسعه این امامزاده، اظهار داشت: طرح های زیادی در این منطقه اجرا شد، ولی این مجموعه به لحاظ فرهنگی، تاریخی و اقتصادی بی نظیر است و در صورت اجرا جامع ترین و وسیع ترین طرح اجرایی استان خواهد بود.

 

 

وی افزود: این طرح به لحاظ جانمایی موقعیت مناسبی دارد، چرا که شهدای زیادی در این مکان دفن شده اند و باید تمامی دستگاه ها ورود کنند و این طرح را به خاطر شهدا تا اتمام اجرا کنند.

 

 

امام جمعه بجنورد به موقعیت گردشگری این طرح نیز اشاره کرد و گفت: وقتی فضای استراحت و بهره بردای برای مسافران فراهم شود راحت‌تر می توانند در این مکان استفاده و از جاذبه های گردشگری استان بهره ببرند.

 

 

"محمدعلی شجاعی" استاندار خراسان شمالی هم با تاکید بر اینکه منفعت اصلی از این طرح به استان، زائران و مسافران آن خواهد رسید، افزود: در سفر بی نظیر مقام معظم رهبری به این استان، ایشان محور توسعه استان را پس از کشاورزی، گردشگری عنوان کردند.

 

 

وی تصریح کرد: با توجه به تردد سالیانه بیست میلیون مسافر از این محور مجموعه عظیم توسعه امامزاده را تعریف کردیم تا سود آن نصیب تمام مردم استان شود.

 

 

شجاعی با اشاره به اینکه بدون هم افزایی نمی توان پروژه ای را به سرانجام رساند، خاطرنشان کرد: ما به عنوان مسئولان این نظام در بخش های مختلف حاکمیت باید داشته های خود را در اختیار مردم قرار دهیم.

 


 

وی با بیان اینکه بهره برداری از پروژه فوق بیش از پنج سال به طول نمی انجامد، افزود: پروژه امامزاده سید عباس(ع) در زمان بندی مشخص انجام و کار به بخش خصوصی واگذار می شود اما تمام موانع موجود بر سر راه بخش خصوصی را حل خواهیم کرد.

 

 

کد خبر 1065904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha