کمک ۱۰۰ میلیاردی به صندوق حمایت از توسعه کشاورزی در کردستان

بهمن مرادنیا از کمک یکصد میلیارد ریالی به صندوق حمایت از توسعه کشاورزی در کردستان خبر داد و گفت: امسال این کمک انجام می‌شود تا از کشاورزان حمایت بیشتری صورت گیرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، بهمن مرادنیا 24 خرداد 1400 در نشست هم‌اندیشی اعضای تشکل‌های بخش کشاورزی استان اظهار کرد: صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی می‌تواند پشتیبانی مطلوبی از کشاورزان انجام دهد بنابراین امسال 100 میلیارد ریال به این صندوق کمک می‌شود تا از آن طریق حمایت بیشتری از کشاورزان صورت گیرد.

 

وی با اشاره به اینکه امسال علاوه بر تحریم‌ها و کرونا، موضوع خشکسالی نیز به برنامه‌ریزی و مدیریت نیاز دارد، افزود: از خشکسالی تنها کشاورزان متضرر نشدند بلکه بازاریان هم به دلیل کاهش خرید کشاورزان آسیب می‌بینند.

 

وی خاطر نشان کرد: اگر تشکل‌های بخش کشاورزی فعال عمل کنند دولت نیز فقط به حمایت و پشتیبانی از کشاورزان می‌پردازد.

 

استاندار کردستان اضافه کرد: توت فرنگی از محصولات برند استان است اما قیمت آن در بازارهای تره‌بار تهران تعیین می‌شود و لازم است کردستان در تعیین قیمت این محصول نقش داشته باشد.

 

مرادنیا با اشاره به موضوع آب در کردستان گقت: علیرغم اینکه در برخی رسانه‌ها انتقال آب کردستان به سایر استان‌ها مطرح می‌شود، اما این موضوع صحت ندارد و هیچ برنامه‌ای برای خروج آب از استان وجود ندارد.

 

وی انتقال آب از سد آزاد به قوچم را از اقدامات انجام شده در حوزه آب در استان دانست و اضافه کرد: براین اساس چهار هزار هکتار از اراضی منطقه از آب بهره‌مند شدند.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان نیز در این جلسه اعلام کرد: رسالت تشکل‌های بخش کشاورزی تحقیق، توسعه و بازاریابی است که تشکل‌های این بخش در این حوزه‌ها فعالیت دارند.

 

فرید سپری افزود: به دنبال تشکیل اتاق اصناف کشاورزی در استان هستیم که از هفته آینده اجرایی خواهد شد.

 

وی اضافه کرد: تولید بخش‌های کشاورزی در کردستان سال قبل به سه میلیون و یکصد هزار تن رسید و با وجود تمام تحریم‌های دشمنان شاهد رشد 6.5 دهم درصدی تولید بخش‌های مختلف کشاورزی بودیم کهبیانگر تاب‌آوری بخش کشاورزی است.

 

وی میزان خسارت خشکسالی وارد شده به بخش کشاورزی استان را 6 هزار و 700 میلیارد تومان دانست و بیان کرد: سال گذشته یک‌هزار و 91 میلیارد تومان تسهیلات به بخش کشاورزی استان پرداخت شد.

 

 

کد خبر 1065914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha