توجه به کرامت انسانی مهم ترین اصل در زمینه کنترل آسیب های اجتماعی است

روشن پژوه گفت: توجه به کرامت و جایگاه انسانی افراد مهم ترین اصل در زمینه کنترل آسیب های اجتماعی است که باید به بهترین شکل ممکن مورد توجه قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان قزوین، «محسن روشن پژوه» در کمیته نظارت و هماهنگی بر مراکز ترک اعتیاد استان قزوین اظهار کرد: موضوع آسیب های اجتماعی به اندازه ای مهم است که جزو اولویت های سطوح مختلف اجرایی کشور و یکی از دغدغه ها و مطالبات اصلی مردم است و باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

 

معاون پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور افزود: اعضای این کمیته در جایگاه مهم و اساسی قرار دارند و باید از طرفی جوابگوی مطالبات مردمی و از طرفی هم پاسخگوی دستورالعمل های سطوح اجرایی باشند و اقدامات این کمیته در دنیا و آخرت آنها تأثیرگذار است.

 

وی عنوان کرد: آسیب های اجتماعی و مسائل اجتماعی بسیار پیچیده است و عواملی مختلف دست به دست هم می دهد تا آسیب اجتماعی به وجود بیاید و کنترل آن هم نیازمند اجرای اقدامات مختلفی است.

 

روشن پژوه اضافه کرد: بهبود وضعیت اجتماعی کشور بدون توجه به اصلاح عرصه های کارکردی جامعه، حوزه فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی و عملکرد نهادهای مرتبط انتظار دست نیافتنی است و کنترل آسیب های اجتماعی نیازمند همت همگانی است.

 

وی تأکید کرد: وقتی که دستگاهی اسم اعتیاد را بر روی خود گذاشت به معنای این نیست که کنترل آن تنها وظیفه آن سازمان است و در درمان و کنترل آسیب های مربوط به اعتیاد یک دستگاه نمی تواند به تنهایی تأثیرگذار باشد.

 

معاون پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور گفت: وزارت بهداشت و سازمان بهزیستی وظیفه هدایت این مسیر را دارند ولی تمامی دستگاه های مختلف تأثیرگذار هستند و باید در این زمینه نقش آفرینی کنند.

 

وی با اشاره به اینکه در کنترل و پیشگیری از آسیب های اجتماعی باید چند اصل را رعایت کنیم، افزود: توجه به کرامت و جایگاه انسانی افراد مهم ترین اصل در زمینه کنترل آسیب های اجتماعی است که باید به بهترین شکل ممکن مورد توجه قرار بگیرد.

 

روشن پژوه خاطر نشان کرد: استقرار نظام سطح بندی شده و جامع مداخلات کنترل و کاهش آسیب اجتماعی که مداخلات هر فرد رصد شود یکی از مهم ترین اموراتی است که باید در سطح کشور و استان برای رسیدن به نتایج مطلوب در زمینه کنترل و درمان اعتیاد در دستور کار قرار گیرد.

 

کد خبر 1065951

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha