تجلیل از برگزیدگان مسابقه دانش‌آموزی قرائت و حفظ قرآن در اوگاندا

برگزیدگان مسابقه دانش‌آموزی قرائت و حفظ قرآن در تلویزیون ملی یو بی سی اوگاندا با همکاری رایزنی فرهنگی ایران در کامپالا تجلیل شدند.

 به گزارش خبرگزاری شبستان، تلویزیون ملی یو بی سی اوگاندا با همکاری رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کامپالا، مسابقه قرائت و حفظ قرآن کریم یک ماهه برای بیش از 50 ‌دانش‌آموز منتخب اوگاندایی برگزار کرد. 

در این مراسم، خانم فریده علی کولومبا، مدیر هیأت اجرایی بخش برگزاری مسابقات قرآنی و اسلامی تلویزیون ملی اوگاندا در سخنانی، حضور رایزنی فرهنگی کشورمان را در ترویج فرهنگ و معارف قرآن را بسیار ستودنی، فعال و سازنده توصیف کرد. 

محمدرضا قزلسفلی، رایزن فرهنگی ایران در اوگاندا نیز در سخنان خود، با بیان اینکه قرآن کامل‌ترین و جامع‌ترین کتاب و راهنما برای تحقق اهداف خلقت، ارسال رُسُل و انزال کُتُب است، گفت: اگر به فرامین قرآن عمل کنیم، انسانی موفق در همه ابعاد زندگی خواهیم بود. 

در ادامه، شرکت کنندگان بخش قرائت و حفظ قرآن در سطوح حفظ کل، نصف، ثلث و یک جزء به رقابت با یکدیگر پرداختند. برگزیدگان این مسابقه جوایز و اقلام فرهنگی از جمله کتاب داستان راستان به زبان لوگاندا، مجموعه کتاب‌های هشت جلدی ویژه کودکان و نوجوانان حدیقةالقرآن برای نقاشی و رنگ آمیزی آیات قرآن دریافت کردند. 

در مراسم تجلیل از برترین‌های مسابقه دانش‌آموزی قرائت و حفظ قرآن کریم که تعدادی از مقامات رسانه ملی، والدین دانش‌آموزان شرکت کننده در مسابقه و دو حافظ بزرگسال معروف این کشور نیز حضور داشتند از همکاری رایزنی فرهنگی کشورمان در کامپالا با برگزاری این مسابقه و سایر فعالیت‌های قرآنی تقدیر و تشکر به عمل آمد. 

همچنین، به سه تن از مقامات تلویزیون ملی اوگاندا و 10 قاری و حافظ برتر در مسابقه به رسم تقدیر، هدایایی به رسم یادبود اهدا شد.

کد خبر 1066074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha