دهه کرامت فرصتی برای ایجاد پیوند مستحکم  با قرآن و  ائمه اطهار (ع) است

خسروانی پور گفت: دهه کرامت فرصتی برای ایجاد پیوند مستحکم جوانان و نوجوانان با قرآن، ائمه اطهار (ع) و تبیین فرهنگ قرآنی است.

حمید خسروانی پور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت: ده روز اول ماه ذی القعده که فاصله بین ولادت حضرت معصومه (س) تا ولادت امام رضا (ع) است با عنوان دهه کرامت نامگذاری شده‌ است .

 

رئیس اوقاف و امورخیریه شهرستان اسلام آباد غرب افزود: ویژه‌برنامه‌های جشن‌های مردمی دهه کرامت با رعایت پروتکل های بهداشتی از اول تا  یازدهم ذی‌القعده مصادف با ۲۲ خرداد لغایت ۱ تیرماه ۱۴۰۰  در سطح شهر و بقاع متبرکه شهرستان برگزار و در حال برگزاری است.

 

وی با اشاره  به هدف از برگزاری جشن های دهه کرامت خاطر نشان کرد: «تکریم و بزرگداشت امامزادگان واجب‌التعظیم و ارتقا جایگاه آنان»، «تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و جذب حداکثری گروه‌ها و اقشار مختلف جامعه»، «زمینه‌سازی و ایجاد بستر مناسب برای مشارکت مردمی در مدیریت، عمران و برنامه‌های بقاع متبرکه»، «ترویج فرهنگ زیارت و پاسخگویی به شبهات مطرح شده پیرامون زیارت بقاع متبرکه در فضای مجازی» و «برگزاری جشن‌های مردمی دهه کرامت با استفاده از ظرفیت بقاع متبرکه» هدف برگزاری این ویژه‌برنامه‌ها در ایام دهه پر برکت کرامت دانست. 

 

خسروانی پور تصریح کرد: با توجه به شرایط موجود، راه‌اندازی کاروان شادی با نام (شمیم کرامت) ویژه ایام پر برکت دهه کرامت و علی‌الخصوص سالروز ولادت حضرت علی بن موسی‌الرضا (علیه آلاف التحیه و الثناء) را در دستور کار قرار داده‌ایم.
 

رئیس اوقاف و امورخیریه شهرستان اسلام آباد غرببا اشاره به اینکه روز پنجم ذی‌القعده که در تقویم رسمی کشور روز بزرگداشت امامزادگان و بقاع متبرکه نامگذاری شده،اظهار کرد: فرصت مغتنمی برای اعتلای فرهنگ زیارت و تکریم سلاله پاک رسول خدا (ص) محسوب می‌شود و به‌مناسبت روز پنجم ذی‌القعده، همایش بزرگداشت امامزادگان و مراسم تجلیل و تکریم هیأت امنا، خدام، خیرین بقعه‌ساز، واقفین و ائمه جماعات امامزادگان و بقاع متبرکه در شهرستان برگزار خواهد شد.

 

 وی در پایان گفت: در دهه  کرامت باید به‌دنبال افزایش محبت اهل‌بیت(ع) بین مردم  و جوانان باشیم زیرا دارای یک ریشه اعتقادی و فرهنگی بوده که فرصت خوبی برای ترویج معارف دینی به‌حساب می‌آید و در این دوره از زمان بسیار حائز اهمیت است.


 

کد خبر 1066106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha