اشتغال به تحصیل ۱۵۸۲ طلبه در مدارس و حجره‌های سنتی کردستان

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور گفت: یک‌هزار و ۵۸۲ نفر طلبه در مدارس و حجره‌های سنتی در سطح استان مشغول به تحصیل هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، حجت‌الاسلام سعید عسکری مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور در گردهمایی مدرسین مدارس علوم دینی استان کردستان با دو محور بررسی مشکلات و آسیب‌های مدارس علوم دینی و حجره‌های سنتی و مشارکت حداکثری در انتخابات اظهار کرد: یک‌هزار و ۵۸۲ نفر طلبه در  مدارس و حجره‌های سنتی در سطح استان مشغول به تحصیل هستند که از شنبه ۲۲ ماه جاری امتحانات آنها شروع شده است.

 

وی با بیان اینکه بعضی از قوانین در حیطه اختیارات مرکز بزرگ نیست، افزود: موضوع نظام وظیفه و حداقل مدرک تحصیلی آموزش و پرورش کشوری است و طلاب شیعه و سنی در این زمینه هیچ فرقی با هم ندارند و قانون برای همه یکی است.

 

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور با بیان اینکه نظام جامع آموزشی چهار استان کردستان، گیلان، آذربایجان غربی و کرمانشاه تدوین می‌شود، یادآور شد: انتقادات و پیشنهادهایی که به نظام آموزشی فعلی وجود داشت موجب شد که دبیرخانه شورای برنامه‌ریزی اهل سنت در این نظام آموزشی تجدید نظر کنند و آن را منطقه‌ای کردند.

 

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور با بیان اینکه در همین راستا روز یکشنبه با حضور نمایندگانی از این استان‌ها جلسه‌ای برگزار خواهد شد، گفت: امیدواریم این نظام جامع آموزشی تدوین و زمینه رونق حجره‌های سنتی و مدارس علوم دینی را به دنبال داشته باشد.

 

وی اضافه کرد: ساماندهی حجره‌های سنتی و مدارس علوم دینی از تاکیدات نماینده ولی فقیه در استان کردستان است و در همین راستا ایجاد و توسعه زیرساخت‌های لازم نیز دیده شده است.

 

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور افزود: احیای ظرفیت‌هایی که در گذشته در زمینه آموزش و تربیت طلاب وجود داشته در دستور کار قرار گرفته است زیرساخت لازم برای احداث مدرسه علم دینی شیخ الاسلام مهیا شده است.

 

وی اذعان کرد: در مجموع سه مدرسه علوم دینی در سه شهرستان سنندج، سقز و مریوان در استان راه‌اندازی خواهد شد، تمام تلاش نماینده ولی فقیه در کردستان و مرکز بزرگ اسلامی مهیا کردن این زیرساخت‌هاست، اما جذب، تشویق و آموزش و ساماندهی به طلاب همه از وظایف مدرسین است که امیدواریم با همفکری و همراهی زمینه این مهم فراهم شود.

 

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور گفت: غیر از نظام جامع آموزشی شورای آموزشی در استان با فعالیت ۷ نفر از عزیزان کار خود را شروع کرده است.

 

وی از طلاب، روحانیون و مدرسین مدارس علوم دینی به عنوان پرچمداران اصلی انقلاب نام برد و گفت: امیدواریم در انتخابات ۲۸ خردادماه جاری شاهد حضور حداثری و آگاهانه ملت ایران باشیم.

کد خبر 1066194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha