در حوزه مسائل فرهنگی و الگو دهی به جامعه، نیروی انتظامی  اثر گذار باشد

امام جمعه موقت ورامین گفت: در حوزه مسائل فرهنگی و الگو دهی به جامعه نیروی انتظامی می تواند اثر گذار باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان ­های تهران، فرمانده نیروی انتظامی شهرستان ورامین پیش از ظهر امروز،  به همراه به روئسای کلانتری های این شهرستان با امام جمعه موقت ورامین دیدار کردند.
حجت الاسلام سید محسن محمودی امام جمعه موقت ورامین در این دیدار با تبریک ایام دهه کرامت، گفت:نیروی انتظامی امروز نه نتها وظیفه ذاتی خود را پیگیری می نماید، بلکه بعضا وظیفه دستگاه های دیگر را نیز به دوش می کشد بعضی از دستگاه ها از وظایف خودخصوصا در بحث های فرهنگی  غافل هستند که در این رابطه وظیفه نیروی انتظامی سنگین تر شده است.
وی افزود: امنیت مقوله بسیار مهمی است، علاوه بر اینکه در حوزه بزه و برخورد با جرم نیروی انتظامی تاثیر گذار و نقش آفرینی می کند در حوزه مسائل فرهنگی و الگو دهی به جامعه نیروی انتظامی می تواند اثر گذار باشد، برخورد با سرقت و ناامنی ها بسیار مهم است و مردم اگر برخورد ها را با جرم  و مجرم را لمس و مشاهده نکنند، مشکل ساز است و قبح خیلی از ناهنجاری ها شکسته می شود، انتظار از دستگاه های اجرایی و قضایی این است در کنار نیروی انتظامی باشند تا نتیجه آن در کاهش جرم در جامعه مشهود گردد.
حجت الاسلام محمودی  احترام به مردم و حتی مجرمین  در ماموریت ها و پیش چشم مردم   توسط نیروی انتظامی را مهم دانست و تصریح کرد: وظیفه و کارشما عزیزان بسیار سنگین است،  در ماموریت ها قاطعیت مهم است اما رعایت مسائل اخلاقی در برخورد ها نیز فراموش نشود که خدای ناکرده موجب قضاوت های دیگری را در این خصوص می گردد.
امام جمعه موقت ورامین در خصوص اقدامات صورت گرفته توسط این نیرو در سطح شهرستان نیز اظهار داشت: نداشتن پلیس آگاهی مستقل کمبود جدی در شهر ورامین بود که باعنایت دوستان این کمبود جبران شد، برخورد با مفاسد اقتصادی و اخلاقی خواسته عمومی مردم است و البته وجود فساد در داخل منازل و کم مراقبتی خود خانواده ها متاسفانه در فرهنگ ما تاثیر گذار شده است که افزایش جرم را در پی داشته است.
عضو شورای فرهنگ عمومی استان تهران با انتقاد از مدیریت بی سر و سامان فضای مجازی در کشور عنوان کرد: فضای مجازی و مدیریت بی در و پیکر آن اکنون مشکل ساز شده است و لازم است مدیران برای هرج و مرجی که در آن وجود دارد فکری عاجل کنند و متاسفانه دستگاه های امنیتی مانند نیروی انتظامی علاوه بر برخورد با جرم های مشهود درگیر مبارزه با مفاسد موجود در این فضا شده است که بسیار هم سخت می باشد.
امام جمعه موقت ورامین در پایان در خصوص انتخابات ریاست جمهوری و شوراها نیز گفت: حضور مردم در انتخابات باید آگاهانه و حداکثری باشد، شناخت اصلح مسئله بسیار مهمی است، اکنون کشور به یک مدیر قوی نیاز دارد تا از این وضعیت موجود نجات پیدا کنیم و در این خصوص باید مردم بهترین انتخاب را داشته باشند.

کد خبر 1066195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha