برگزاری جلسه کارگروه آرد و نان شهرستان ورامین

جلسه کارگروه آرد و نان شهرستان ورامین با حضور اعضا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان ­های تهران، جلسه کارگروه آرد و نان با هدف ارتقاء کیفیت و ساماندهی واحدهای نانوایی ، بررسی مشکلات آرد و رسیدگی به مشکلات بهداشتی نانوایی های سطح شهرستان با حضور نماینده فرماندار و دبیری ریاست اداره صنعت ، معدن وتجارت و سایر اعضا مرتبط در محل اداره صمت ورامین برگزار گردید .

در ابتدای این جلسه حسن میرزایی رئیس اداره صنعت ، معدن وتجارت شهرستان ورامین گفت : واحدهای صنفی نانوایی موظفند با توجه با ساعات پخت اعلامی به پخت نان اقدام و با بازرسان همکاری لازم را داشته باشند .
وی تصریح نمود: هر نانوایی موظف است بر اساس میزان آرد تخصیص یافته ، پخت خود را منظم انجام دهد و در صورت تعطیلی خود سرانه و عرضه خارج از شبکه آرد با متخلف برخورد جدی خواهد شد .
میرزایی اظهار داشت : در بازدید ها و گزارش های رسیده مشخص شده عده ای از نیروهای کار در واحدهای خبازی فاقد کارت سلامت هستند که چنین وضعیتی خود زمینه ساز بیماری و تهدید جدی سلامت مردم شهرستان است که موضوع باید سریعا توسط شبکه بهداشت مورد بررسی قرار گیرد .
وی با اشاره به عمده تخلفات موجود در نانوایی ها بویژه کم فروشی و موارد بهداشتی  بیان داشت : باید برخورد با متخلفان حول محور تخلفهای ذکر شده با جدیت دنبال شود .  
در پایان و پس از تبادل نظر حاضران مقرر شد، طرح تشدید نظارت های مشترک از وضعیت نانوایی ها در خصوص جلوگیری از آرد فروشی، کم فروشی و گرانفروشی ، کیفیت نان  و رعایت دستورالعمل بهداشتی اجرا و نتیجه به صورت ماهانه به کارگروه ارائه شود همچنین در راستای افزایش کنترل و نظارت بر عملکرد نانوایی‌ها و توزیع عادلانه آرد ، مصرف و توزیع آرد به صورت مستمر رصد گردد .

کد خبر 1066218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha