لزوم حضور حداکثری در انتخابات/ رسانه نقش مهمی در مفهوم‌سازی و تفسیر مفاهیم دارد

حجت‌الاسلام خلیلی با بیان اینکه مردم باید حضور فعالانه و مشارکت وسیع در صحنه‌های مختلف نظام و به خصوص انتخابات داشته باشند گفت: رسانه جایگاه بزرگی در مفهوم‌سازی و تفسیر مفاهیم دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت‌الاسلام «حمزه خلیلی» عصر امروز(سه‌شنبه، 25خرداد) در جلسه با جامعه حقوقدانان بسیج گیلان که در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد واحد رشت برگزار شد با اشاره به مشارکت در انتخابات اظهار کرد: عوامل مختلفی سبب کاهش مشارکت مردم در صحنه انتخابات می‌شود.

 

رییس کل دادگستری گیلان با بیان اینکه باید برای تداوم یک انقلاب عوامل موثر برجسته و برجسته‌تر شود و ما به آن مولفه‌ها نزدیکتر شویم و هر زمان از این مولفه‌ها فاصله بگیریم از انقلابمان دور خواهیم شد افزود: عدالت و عدالت‌خواهی از عوامل موثری است که سبب پایداری نظام و انقلاب اسلامی می‌شود.

 

وی گفت: اگرچه نظام و انقلاب از عدالت و عدالت‌خواهی فاصله بگیرد و مسئولی نسبت به عدالت و ارزش‌های انسانی بی‌توجه باشد، اولین گامی است که باید بدانیم او از انقلاب فاصله گرفته است.

 

حجت‌الاسلام خلیلی با بیان اینکه یکی از عواملی مهمی که موجب می‌شود سطح مشارکت مردم کاهش پیدا کند تفسیر مفاهیم از طریق تحریک احساسات است تصریح کرد: اگر ما مفاهیمی را ایجاد کنیم که از طریق تحلیل احساسات و عواطف این مفاهیم به وجود بیاید و آن را ترویج کنیم، قطعا سطح مشارکت مردم کاهش پیدا خواهد کرد.

 

رییس کل دادگستری گیلان با بیان اینکه رهیافت روانشناسی و رهیافت اجتماعی بیشتر در جامعه‌شناسی دینی مطرح می‌شود خاطرنشان کرد: برای انسجام مردم و برای اینکه گروه فشاری به وجود بیاید که در برابر انقلاب قرار بگیرد یا خیمه‌ای بزند و آن را برای همبستگی خود ایجاد کند، باید احساسات مردم تحریک شود زیرا بدون تحریک احساسات نمی‌توان این بافت را ایجاد کرد.

 

وی با بیان اینکه تنها ابزاری که می‌تواند این احساسات را تحریک کند رسانه‌های گروهی است اظهار کرد: رسانه‌های گروهی دشمن در حد وسیعی از 6 ماه گذشته تا کنون نه به نظام جمهوری اسلامی را کلید زده‌اند.

 

حجت‌الاسلام خلیلی با بیان اینکه امروزه رسانه‌های گروهی واقعیت ایجاد می‌کنند، نه اینکه واقعیت‌ها را مستند کنند افزود: هشت سال قبل از اینکه کرونا به وجود بیاید فیلمی با عنوان شیوع ساخته شد، در آن صحنه‌های مختلفی از مردم که ماسک به صورت داشتند، نشان داده شد و واقعیتی را ایجاد کردند که بعد از هشت سال باید کرونایی به وجود بیاید.

 

رییس کل دادگستری گیلان با بیان اینکه قدرت و تحلیل باید بر رسانه‌های گروهی صورت بگیرد گفت: رسانه جایگاه بزرگی در مفهوم‌سازی و برای تفسیر مفاهیم دارد.

 

وی با بیان اینکه بین جمهوریت و اسلامیت یک سازگاری به وجود آمده است تصریح کرد: هویت ما در این است که جمهوریت و اسلامیت در جامعه باقی‌ بماند.

 

حجت‌الاسلام خلیلی با بیان اینکه به تعبیر امام راحل اسلام بدون جمهوری معنا ندارد خاطرنشان کرد: مردم باید حضور فعالانه و مشارکت وسیع در صحنه‌های مختلف این نظام داشته باشند زیرا هویت اسلامی این گونه است.

 

رییس کل دادگستری گیلان با بیان اینکه اسلام هویت ما است اظهار کرد: حضور در انتخابات یک وظیفه شرعی است و باید انتخاب صحیح در انتخابات داشته باشیم تا یک اصلح را برای ریاست جمهوری انتخاب کنیم.

 

وی با بیان اینکه نباید با انتخاب ناصحیح به اسلام و جمهوریت ضربه بزنیم خاطرنشان کرد: شاخصه‌هایی که مقام معظم رهبری در راستای انتخاب اصلح می‌فرمایند باید سرلوحه ما در انتخاب فرد اصلح قرار بگیرد.

 

 

 

کد خبر 1066326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha