حرم مطهر خواهر امام رضا(ع) کانون فرهنگی، دینی و اجتماعی رشت شود

زارع با تاکید بر اینکه طرح توسعه آستان خواهر امام باید کارشناسانه باشد گفت: آستان خواهر امام می تواند کانون خدمات رسانی در عرصه فرهنگی دینی و اجتماعی و سیاسی باید باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت،  دکتر «ارسلان زارع» امروز( سه شنبه، 25 خرداد) در نشست ستاد طرح توسعه خواهر امام رشت در سالن الغدیر استانداری گیلان گفت: یکی از افتخارات مردم گیلان دین محوری آنها و پیوند مستمرشان با بزرگان دین مبین اسلام است.

 

استاندار گیلان افزود: ولایتمداری و نگاه تکریم به سلسله تشیع علوی موضوعی لاینفک در باورهای مردم این خطه است.

 

وی اظهار داشت: دو امام زاده عزیز و بزرگوار سید جلال الدین اشرف در آستانه و فاطمه اخری در رشت واجب التکریم و همواره مورد احترام مردم این خطه بوده اند 

 

زارع خاطرنشان کرد: وقتی حرم این دو امامزاده را با امامزادگان هم شأن آنان در استان‌های دیگر مقایسه می کنیم کاری در شأن آنان، آنچنان که باید انجام نشده است.

 

وی با بیان اینکه حرکت های خوبی برای آستان آقا سید جلال الدین اشرف در چند سال اخیر انجام شده است گفت: با اجرای طرح توسعه حرم در آستان سید جلال الدین اشرف فضای پیرامونی حرم برای مردم در دسترس تر است اما در رشت برای حرم خواهر امام اینطور نیست.

 

استاندار گیلان گفت: از تلاش های انجام شده در راستای توسعه حرم خواهر امام تشکر می‌کنم اما هنوز در آغاز راه هستیم.

 

وی با بیان اینکه آستان خواهر امام در رشت نه تنها محلی برای زیارت بلکه کانون برای خدمات رسانی در عرصه فرهنگی دینی و اجتماعی و سیاسی باید باشد اذعان داشت: همه دستگاه‌های اجرایی، بخش خصوصی و نهادهای انقلابی و خیرین باید کمک کنند تا شرایط بهتری برای آستان خواهر امام رقم بخورد.

 

زارع یادآور شد: طرح توسعه حرم خواهر امام براساس تصمیمات کارشناسی و اقدامات علمی و نظر مشاوران و با محوریت طرح جامع آستان فاطمه اخری پیش برود.

 

استاندار گیلان گفت: اداره کل اوقاف گیلان از طریق برنامه بودجه استان پیگیر دریافت ردیف بودجه از سازمان برنامه و بودجه کشور باشد.

 

وی با بیان اینکه در اجرای طرح جامع آستان خواهر امام، خارج شدن این حرم مطهر از بن بست اولویت باشد، اعلام کرد: هزینه اجرای فاز اول طرح توسعه حرم فاطمه اخری 178 میلیارد تومان برآورد شده است. 

 

زراع اظهار داشت: در بازسازی حرم فاطمه اخری از ظرفیت بسیج سازندگی و قرارگاه خاتم الانبیا(ص) نیز استفاده شود.

 

استاندار گیلان خواستار ایجاد پویش اجتماعی استانی برای هم افزایی عمومی در مردم شد و گفت: باید برای طرح توسعه حرم فاطمه اخری به گونه ای تبلیغ شود تا احساس مشارکت به مردم دست بدهد و تحولی در بازسازی این آستان مقدس اتفاق بیفتد.

 

گفتنی است، در این نشست که با حضور مدیران کل دستگاه‌های اجرایی برگزار شد هر یک از حاضران به بیان نقطه نظرات خود پرداختند و حجت الاسلام علیزاده، مدیرکل اوقاف گیلان گزارشی از پیشرفت طرح توسعه حرم خواهر امام ارائه کرد.

کد خبر 1066331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha