۴۲ ماده معدنی در جنوب کرمان شناسایی شده است 

مسلم مروجی فرد گفت: ۴۲ ماده معدنی در جنوب کرمان شناسایی شده که عمده آنها مس، کرومیت، تیتانیوم، آهن، طلا، منگنز و سنگ های ساختمانی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، رئیس سازمان صمت جنوب کرمان بهمراه معاونین این اداره کل با امام جمعه جیرفت دیدار کرد.

 

حجت الاسلام «میثم تارم» در این جلسه، گفت: از فعالیت های جهادی رئیس و کارکنان سازمان صمت جنوب کرمان تشکر می کنم و امیدوارم سایر ادارات نیز با گرفتن الگو، فعالیت ها به نحو مطلوبی در آنها انجام شود.


امام جمعه جیرفت افزود: جنوب کرمان نوپا بوده و قبل از این نیز کارهای مهمی در آن انجام نشده و استقرار ادارات کل و سازمان ها با حضور جوانانی همچون شما تحولات خوبی را در آن رقم خواهد زد.


وی تاکید کرد: جلوگیری از خام فروشی، جای بسی خوشحالی دارد مخصوصا که سیاست های کلان نظام اسلامی و اقتصاد مقاومتی و نیز توصیه های رهبری بر همین راستا است که در بخش های مختلف از خام فروشی جلوگیری شود.


حجت الاسلام تارم در خاتمه تصریح کرد: در بحث کشاورزی نیز، سازمان صمت جنوب کرمان باید پشتیبان و حامی کشاورزان باشد و با ایجاد صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی کمک به حل مشکلات و کاهش رنج های کشاورزان کند.


«مسلم مروجی فرد» در این دیدار، ضمن ابراز خرسندی از حضور حجت الاسلام تارم از علما و روحانیون برجسته جنوب کرمان است به عنوان امام جمعه شهرستان جیرفت، گفت: حضور حجت الاسلام تارم قطعا مایه افتخار، برکت و تعالی شهرستان جیرفت است.

 

رئیس سازمان صمت جنوب کرمان با بیان این مطلب که جنوب کرمان 2 پتانسیل عظیم دارد که نقاط قوت بوده و برنامه ریزی حول این پتانسیل ها موجب شکوفایی و پیشرفت منطقه می شود، ابراز کرد: پتانسیل اول جنوب کرمان کشاورزی است و به لطف خداوند این سازمان در راستای وظایف ذاتی خود و همچنین برای پیشرفت منطقه و کمک به معیشت مردم کشاورز تلاش می کند.

 

وی بیان کرد: تاکنون 470 مجوز صنعتی صادر شده که از تعداد 30 درصد در حوزه فرآوری محصولات کشاورزی است و راه اندازی پایانه صادراتی محصولات کشاورزی نمونه ای از آن است و ان شاءالله تا مرداد ماه به بهره برداری می رسد.

 

مروجی فرد خاطرنشان کرد: پتانسیل دوم منطقه، وجود معادن است و جنوب کرمان از منابع خدادادی برخوردار بوده و تا قبل از تشکیل سازمان صمت نه تنها در حوزه بهره برداری بلکه در حوزه فرآوری نیز فعالیتی در این زمینه انجام نشده بود.

 

رئیس سازمان صمت جنوب کرمان تاکید کرد: 42 ماده معدنی در جنوب کرمان شناسایی شده که عمده آنها مس، کرومیت، تیتانیوم، آهن، طلا، منگنز و سنگ های ساختمانی است.

 

وی تصریح کرد: مفتخر هستیم که امروز اعلام کنیم جنوب کرمان منطقه ای است که در آن خام فروشی مواد معدنی انجام نمی شود و با وجود این‌ که سابقه زیادی نداریم، با راه اندازی کارخانه های فرآوری از خام فروشی مواد معدنی جلوگیری کرده ایم.

 

رئیس سازمان صمت جنوب کرمان اظهار کرد: اکنون 273 پروانه اکتشاف و 153 پروانه بهره برداری در حوزه معادن تشکیل شده که قبل از استقلال این سازمان، تنها 10 پروانه اکتشاف تشکیل شده بود.


وی ادامه داد: 53 مجوز احداث صنایع و کارخانه های فرآوری مواد معدنی 24 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری و اشتغالزایی 5 هزار نفری در حال تکمیل است که تحول واقعی و شگرفی را در پیشرفت اقتصادی و اشتغالزایی در منطقه خواهند داشت.

مروجی فرد ضمن اشاره به سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت در هفته گذشته به جنوب کرمان عنوان کرد: با حضور وزیر صنعت، معدن وتجارت، چندین واحد صنعتی و معدنی با سرمایه گذاری 6 میلیارد و 400 میلیون ریال افتتاح شد که این امر نگاه شرکت های بزرگ کشور به جنوب کرمان را تغییر داده و اکنون برای سرمایه گذاری در منطقه رقابت می کنند.

 

 رئیس سازمان صمت جنوب کرمان بیان کرد: در حوزه صنعت نیز اکنون 470 مجوز با اشتغال 11 هزار نفری در جنوب کرمان در حال تکمیل طرح خود هستند که 130 مجوز پیشرفت فیزیکی بالای 40 درصد داشته و با حمایت های مدیران و رهنمودهای حضرتعالی امید داریم از طریق این طرح ها اشتغالزایی خوبی در سطح شهرستان ها انجام شود.

 

وی در تشریح عملکرد سازمان صمت در حوزه بازرگانی و بازرسی، ابراز کرد: الحمدالله با تلاش مجموعه و حمایت مسئولین، در حوزه تامین اقلام مشکل خاصی نداریم و کلیه اقلام مورد نیاز مردم به اندازه نیاز در انبارها موجود است.

 

مروجی فرد تاکید کرد: در حوزه بازرسی ها نیز طی ماه های پایانی سال ۹۹ رتبه برتر را در سطح کشور کسب کرده ایم و علی‌رغم کمبود نیروی شدید، با تلاش مجموعه جوان و فعال، جزء سازمان های موفق کشور بوده ایم.

 

رئیس سازمان صمت جنوب کرمان اضافه کرد: در راستای حل مشکلات صنایع و سرمایه گذاران نیز در سال گذشته 26 جلسه رفع موانع تولید با حضور استاندار کرمان و بیش از 100 جلسه با حضور معاونین ایشان با 370 مصوبه برگزار کردیم که بیش از 80 درصد این مصوبه ها نتیجه داشته است.

 

وی در خاتمه، گفت: این نتایج درخشان با کمترین نیرو انجام شده و در ادامه نیز نیازمند رهنمودهای شما در حوزه های مختلف مخصوصا در حوزه بازار که پیشرو و سرآمد در تمامی دوره های انقلاب و بعد آن بوده، می باشیم.

کد خبر 1066360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha