خواسته ائمه جماعات از رئیس جمهوری منتخب و دولت سیزدهم

اهتمام به ارزش‌های اسلامی در جامعه،تقویت مساجد و کانون‌های فرهنگی هنری و توجه به مبانی فکری و اعتقادی بنیانگذار جمهوری اسلامی از جمله مطالبات ائمه جماعات مساجد از رئیس جمهوری آینده است.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، در آستانه انتخابات ریاست جمهوری، اهالی مسجد همانند دیگر مردم و اقشار جامعه از رئیس جمهوری آینده مطالبات و خواسته هایی دارند، در همین راستا در سلسله گفت و گوهایی از ائمه جماعات مساجد مطالبات و خواسته های آنها را از رئیس دولت سیزدهم جویا شدیم که در ادامه نظرات تعداد دیگری از امامان جماعت مساجد را در این زمینه می خوانید:

 

اهتمام به ارزش های اسلامی

حجت الاسلام«سید محسن روح الامین»، در گفت وگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به مطالبات اهالی مسجد از رئیس جمهور آینده اظهار کرد: مطالبه عمومی اقشار مردم از رئیس جمهور دولت سیزدهم این است که ازقشر محروم و بی بضاعت حمایت داشته باشد و وضعیت معیشت و اقتصاد کشور را بهبود ببخشد.

 

امام جماعت مسجد علوی خیابان شریعتی، میدان قدس بر لزوم اهتمام دولت آینده به ارزشهای اسلامی تاکید کرد و افزود:لازم است، به عنوان ملت مسلمان و شیعی اعتقاد به دین و مذهب در جامعه ما پررنگ شود،بنابراین یکی از موضوعات بسیار مهم دولت آینده باید توجه به مباحث دینی باشد و نگاه ارزشی در میان دولتمردان آینده تقویت شود.

 

وی همچنین به اهتمام دولت آینده به مراکز دینی و مساجد تاکید کرد و گفت: دربحث بیماری کرونا یکی از مراکزی که پا به پای دولتمردان در مهاراین بیماری نقش داشت مساجد بودند،بنابراین ضرورت دارد که دولت از مساجد حمایت بیشتری داشته باشد، تا ازظرفیت این مراکز دربحران ها و مقاطع مختلف بهره برداری شود.

 

لزوم تقویت کانون های فرهنگی هنری مساجد

حجت الاسلام«سلمان متدین»، در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان به مطالبات اهالی مسجد از رئیس جمهور آینده اشاره کرد و گفت: رئیس دولت آینده باید مردمی باشد و نسبت به مشکلات اقشار محروم  و فقرا دغه مند باشند.

 

مسجد جامع اوین با اشاره به تاکیدات امام خمینی(ره) مبنی بر برتری کوخ نشینان بر کاخ نشینان و تقابل خوی کاخ نشینی با فرهنگ اسلام گفت:تحقق عدل در جامعه اسلامی یکی مطالبات مردم است که باید در دولت آینده مورد توجه باشد، ضمن اینکه رئیس جمهورآینده باید به اخلاق و معنویت پایبند باشد.زیرا پیامبر(ص) فرمود که مردم به حاکمینشان شبیه تر ازپدر و مادرشان است،بنابراین اخلاق مداری یکی از ویژگی های رئیس جمهورآینده باشد.

 

وی با اشاره به جایگاه مسجد در صدر اسلام بیان کرد: مسجد در صدر اسلام مرکز رجوع و محل رسیدگی به مشکلات مردم بود.پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز98 درصد از شهدای جنگ تحمیلی از مساجد بودند،بدون شک دولت در جامعه اسلامی باید با مساجد و متولیان خانه های خدا پیوند وارتباط محکمی داشته باشد و با بهره گیری از ظرفیت مساجد بتواند مشکلات اقتصادی و اجتماعی مردم را حل و فصل کند.

 

امام جماعت مسجد جامع ولنجک برلزوم تقویت کانون های فرهنگی هنری مساجد تاکید کرد و گفت: تقویت کانون های فرهنگی هنری مساجد زمینه ساز رونق حضور نوجوانان وجوانان در مساجد می شود و می توانیم آنها را در برابر تهاجم فرهنگی دشمن ایمن کنیم ودرگام دوم انقلاب در جهت پیشرفت و عدالت حرکت کنیم.

 

توجه به مبانی اعتقادی و فکری امام خمینی(ره)

حجت الاسلام «حمید سرمدی»، در گفت وگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان برلزوم توجه رئیس جمهورآینده به مبانی فکری و اعتقادی امام خمینی(ره) تاکید کرد و گفت: امام خمینی(ره) تاکید کردند که سیاست حکومت ها به سه شکل الهی( توجه به دنیا وآخرت ملت ها)،شیطانی(تلاش برای تحقق اهداف خود) و حیوانی(تحقق اهداف دنیوی) است.رئیس جمهورکشورما باید برای آبادانی دنیا وآخرت مردم تلاش کند.

 

امام جماعت مسجد جامع مسکن مهر شهرک آبشناسان شهرستان رباط کریم بیان کرد:رئیس جمهور باید برای توسعه زیربنایی و زیرساختی کشور برنامه ریزی داشته باشد وبرای تربیت دینی و اسلامی مردم دغدغه مند باشد. ضمن اینکه در حوزه سیاست خارجی، اقتصاد ومعیشت مردم،حفظ استقلال کشور برنامه ریزی نماید و با موضع اقتدار درعرصه بین المللی ورود یابد.

 

حجت الاسلام سرمدی با استناد به آیه« انَّ اللَّهَ لا يُغَيِّرُ ما بِقَوْمٍ حَتَّي يُغَيِّرُوا ما بِأَنْفُسِهِمْ، خداوند سرنوشت هیچ قوم( و ملّتی) را تغییر نمی دهد مگر آنکه آنان آنچه را در خودشان است تغییر دهند»، گفت: دولت آینده علاوه بر توجه به مسائل حقوق شهروندی،دینی ومذهبی مردم باید برای تقویت نظام جمهوری اسلامی ایران تلاش کند و مردم نیز برای شکل گیری دولتی کارآمد و قوی تلاش کنند.

 

عمل به وعده ها و شعارهای انتخاباتی

حجت الاسلام «مطلبی» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به لزوم حداکثری مردم درپای صندوق های رای تاکید کرد که رئیس دولت سیزدهم باید برای اشتغال، ازدواج و مشکلات اقتصادی جوانان برنامه ریزی داشته باشد.

 

مدیرکانون فرهنگی هنری مسجد جامع ابوذر منطقه ۱۷ با اشاره به اینکه امروز برای حفظ نظام حضور مردم درپای صندوق های رای امری ضروری است، گفت: دولت سیزدهم باید وعده ها وشعارهای انتخاباتی را پس از سرکار آمدن عمل کند و برای بهبود وضعیت معیشتی مردم تلاش کند.

 

وی تبلیغ چهره به چهره وتشویق مردم برای حضور در پای صندوق های رای را یکی از برنامه های بچه های مسجد جامع ابوذر درآستانه انتخابات دانست و افزود: بسیاری از جوانان توانسته اند، بسیاری را برای حضور درپای صندوق های رای متقاعد کنند.

 

کد خبر 1066367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha