۱۸۰۰ ناظر بر انتخابات خراسان شمالی نظارت می کنند

رییس هیات نظارت بر ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای خراسان شمالی گفت: در این دوره از انتخابات هزار و ۸۲۶ ناظر بر انتخابات خراسان شمالی نظارت می کنند.

«علی جدی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهار داشت: از این تعداد 10 ناظر ویژه هستند که از مرکز استان هر نقطه از استان می توانند حضور پیدا کنند و 126 نفر سرناظر داریم که بر ناظرهای روی صندوق های رای نظارت می کنند.

 

 

رییس هیات نظارت بر ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای خراسان شمالی اضافه کرد: همچنین هزار و 690 نفر ناظر روی صندوق های شهر و روستا هستند که هر صندوق شهری دو ناظر و صندوق روستایی یک ناظر دارند که روی صندوق ها حضور دارند.

 

 

جدی تصریح کرد: رییس هیات بازرسی استان خراسان شمالی هم "امان الله حسین پور" نماینده مردم شهرستان اسفراین در خانه ملت است.

 

 

وی خاطرنشان کرد: 25 هزار نفر از عوامل اجرایی کار برگزاری انتخابات 28 خردادماه جاری را در استان برعهده دارند.

 

 

استان خراسان شمالی 863 هزار نفر جمعیت دارد که 56 درصد از این جمعیت در 24 شهر و مابقی در روستاهای این استان سکونت دارند و در آخرین انتخابات که مربوط به یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی بود از بین 658 هزار و 342 نفر واجد شرایط اخذ رای حدود 377 هزار و 39 نفر در آن انتخابات رای دادند.

 


همچنین بر اساس آخرین آمار سرشماری عمومی نفوس و مسکن، خراسان شمالی یک هزار و 299 روستا دارد که انتخابات شوراهای اسلامی در 747 روستای بالای 20 خانوار جمعیت برگزار می شود و هم اکنون حدود دو هزار و 300 نفر عضو شوراهای اسلامی روستا در خراسان شمالی هستند که از این تعداد دو هزار و 250 نفر مرد و 50 نفر زن هستند.

 

 

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر، روستا و عشایری به همراه میاندوره ای پنجمین دوره خبرگان رهبری و یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به طور همزمان 28 خردادماه جاری در استان خراسان شمالی برگزار می شود و در این استان 672 هزار نفر واجد شرایط اخذ رای هستند.

 

 

 

کد خبر 1066401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha