پیام حضور حداکثری مردم در انتخابات این است که ما دلبسته نظام هستیم

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پیام حضور حداکثری مردم در انتخابات این است که ما دلبسته نظام هستیم، گفت: حضور مردم پای صندوق های رای یک آزمون است.

حجت الاسلام سید رضا تقوی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با تاکید بر حضور حداکثری مردم در انتخابات گفت: حضور مردم پای صندوق های رای یک آزمون است. دنیا با حضور مردم پای صندوق های رای و مشارکت مردم یک ارزیابی می کند از نظام و علاقه مندان به نظام، پیام این حضور این است که ما دلبسته این نظام هستیم.

 

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مردم با حضور پای صندوق های رای می خواهند بگویند ما می خواهیم با رای خودمان در سرنوشت کشور شریک باشیم. این حضور این پیام را دارد که ما با انتخاب مان می خواهیم حرفمان را بزنیم، دیدگاه ها و جهت گیری هایمان را مشخص کنیم.

 

وی ادامه داد: سیستم اداره نظام ما سیستم انتخابات است، همه مدیران کلان از طریق انتخابات چه به صورت مستقیم و چه به صورت غیر مستقیم انتخاب می شوند به طور مستقیم همانند نماینده مجلس و رییس جمهور، شورای اسلامی شهرها، خبرگان رهبری و غیرمستقیم همانند رهبری که توسط خبرگان و هیئت دولت که توسط خود مجلس انتخاب می شود، پس بنابراین مدیران کلان کشور از صندوق های رای بیرون می آیند و این مسئله بسیار مهم است و مردم باید به این نکته توجه کنند که با حضورشان در صحنه انتخابات می خواهند اداره امور کشور را به مدیرانی بسپارند که آنها را قبول دارند.

 

این عضو کمیسیون فرهنگی تصریح کرد: هیچ کس نمی تواند الان این را ادعا کند که رییس جمهور یک فرد را سر کار آورد یا این وزیر را یک فرد سر کار آورد. شاید اعتراض داشته باشند ولی نمی توانند بگویند که فلانی را به ما تحمیل کردند چرا که خودشان انتخاب کرده اند. در واقع اگر اعتراضی به عملکردها دارند باید در انتخابات شرکت کنند و خوب انتخاب کنند، فاصله گرفتن و کنار نشستن مشکلی را حل نمی کند. حضور در صحنه و انتخاب صحیح می تواند مشکلات را حل کند.

 

وی بیان کرد: پیام حضور حداکثری به دنیا این است که آنها با این حضور نظام ما را ارزیابی می کنند و اینکه آیا مردم به نظام شان دلبستگی دارند و در صحنه حضور دارند یا ندارند، حضور کمرنگ در انتخابات این پیام را به دنیا می دهد که مردم از نظام فاصله گرفته اند و این باعث می شود آنها فشارهایشان علیه کشور ما را بیشتر کنند.

 

حجت الاسلام تقوی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری خطاب به مردم که فرمودند «حتی اگر من را هم قبول ندارید در انتخابات شرکت کنید چرا که کشور و ایران را قبول دارید و برای سربلندی ایران باید در انتخابات شرکت کنید»، گفت: مسئله انتخابات مسئله ای بسیار مهم و علاوه بر اینکه ما مدیران مان را مشخص می کنیم راه و رسم کشورمان را مشخص می کنیم و به دشمن مان این پیام را می دهیم که ما در صحنه حضور داریم و با رای مان می خواهیم بگوییم که ما می خواهیم در سرنوشت کشورمان شریک باشیم.

 

وی گفت: نباید اینگونه فکر کنیم که اگر برگه رای در صندوق انداختیم تکلیف مان را انجام دادیم، ما باید اول خوب مسئله را بشناسیم و تحقیق کنیم و بعد از تحقیق فرد مورد نظر را انتخاب کنیم، باری به هر جهت برخورد کردن و اینکه فکر کنیم فقط یک مهر در شناسنامه مان بخورد کافی است، درست نیست چرا که باید در روز قیامت در برابر آرایی که به صندوق ها می ریزیم، جواب دهیم.

کد خبر 1066416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha