انتخابات مربوط به یک جناح و گروه خاص نیست

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انتخابات مربوط به یک جناح و گروه خاص نیست، گفت: افزایش میزان مشارکت قدرت چانه زنی مسئولان سیاسی کشور در مجامع بین المللی را افزایش می دهد.

علیرضا نظری در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با تاکید بر حضور حداکثری مردم در انتخابات گفت: بحث انتخابات در داخل همه کشورها و از جمله در نظام جمهوری اسلامی به افزایش قدرت امنیت ملی آن کشور منتهی می شود که در نتیجه موجب می شود تمام عوامل اجرایی کشور در مواجهه با افراد و سازمان های جهانی از یک نظامی نمایندگی کنند که آن نظام از یک عقبه مردمی بسیار قوی برخوردار است و لذا قدرت مانور و چانه زنی مقامات سیاسی را در مواجهه با دشمن و کشورهای دیگر بالا می برد.

 

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کاهش مشارکت عوارض منفی خواهد داشت، اظهار کرد: یکی از تاثیرات مهم انتخابات بحث تعیین مواجهه جمهوری اسلامی با دیگر کشورها در سطح جهان خواهد بود.

 

وی ادامه داد: ممکن است مسئولانی با یک رای حداقلی انتخاب شوند که این مسئولان قدرت تصمیم گیری که باید در داخل کشور از آن برخوردار باشند را ندارند ولی وقتی مسئولی منتخب و برآمده از رای اکثریت قاطعی است که این مسئول قدرت تصمیم گیری و چانه زنی و اقدام برای کارهای بزرگ را دارد چرا که می داند عقبه مردمی همراهش هستند و از تصمیماتش دفاع می کنند و بدون شک این از عوامل بسیار موثر در میزان تصمیمات موثری که آن مسئول برآمده از رای مردم می گیرد، دارد.

 

نظری تاکید کرد: نظام یک مجموعه است، مجموعه ای که همه افراد با گرایشات سیاسی و سلایق مختلف در داخل آن جمع شده اند و به اصطلاح همانند کشتی است که همه افراد در آن یک سرنوشت مشترک دارند لذا کسی نمی تواند خودش را به عنوان یک فرد تلقی کند، ما همه ملت ایران که در داخل جغرافیای سیاسی زندگی می کنیم از یک هویت و سرنوشت مشترک برخورداریم.

 

وی بیان کرد: ما نباید فکر کنیم که انتخابات به یک گروه و جناح و حزب تعلق دارد چرا که انتخابات به همه افراد تعلق دارد و اثراتش برای همه است اگر اثرات آن مثبت باشد خیرش برای همه است و اگر اثرات آن منفی باشد دامنگیر همه می شود، همان گونه که مقام معظم رهبری فرمودند که انتخابات یک روز برگزار می شود اما اثر آن برای چندین سال در داخل کشور خواهد بود.

 

نماینده خمین در مجلس شورای اسلامی خطاب به مردم گفت: این انقلاب متعلق به خود مردم است و خودشان انقلاب کردند و تصمیم گرفتند که نظام سیاسی را به عنوان نظام سیاسی جمهوری اسلامی در کشور مستقر کنند در طی 42 سال گذشته هم حمایت های آنها بوده است که انقلاب را از طوفان های مختلف و حوادث عبور داده است؛ امروز هم می طلبد زحمت کشیده خودشان را نگهداری کنند.

کد خبر 1066431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha