هشت سری جهیزیه به نوعروسان اهدا شد

میر کریمی از اهدای هشت سری جهیزیه به ارزش ریالی حدود ۳۰۰ میلیون تومان به همت قرارگاه اجتماعی ناحیه مقاومت و بسیج سازندگی گلپایگان به نوعروسان کم برخوردار، خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گلپایگان حجت الاسلام «محمد تقی کرامتی» در آئین اهدای جهیزیه به نوعروسان با اشاره به آیه تعاونوا علی البر و تقوی و معنای آن گفت: مجموعه قرارگاه فرهنگی اجتماعی ناحیه مقاومت بسیج شهرستان گلپایگان با شناسایی بعضی از خانواده های نیازمند برای فراهم کردن تعدادی از جهیزیه نو عروسان تلاش کردند.


امام جمعه گلپایگان با یادآوری سخت شدن زندگی و ازدواج ها با وضعیت بد اقتصادی و گرانی کالاها، به جوانان توصیه کرد: زندگی را همانند گذشتگان با سادگی و اقلام ضروری شروع کنند و سپس با توجه به درآمدهای خود، کمبودهای زندگی را برطرف کنند و انتظار از نوعروسان برای داشتن جهیزیه ای سنگین، سبک زندگی اسلامی نیست  و از این رو جوانان می توانند این رویه نادرست را اصلاح کنند.



در ادامه «سید عباس میر کریمی» با بیان اینکه هشت سری جهیزیه به ارزش ریالی حدود ۳۰۰ میلیون تومان به همت قرارگاه اجتماعی ناحیه مقاومت و بسیج سازندگی گلپایگان به نوعروسان اهدا می شود، گفت: این جهیزیه ها با سه روش های یارانه و مشارکت خود خانواده ها، وام های دو درصد مدت دار و کمک خیران، از پنج تا ۲۲ قلم توسط قرارگاه اجتماعی تهیه شده است.


فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان گلپایگان با یادآوری اینکه، اهدای جهیزیه به نوعروسان، از سال ۹۸ تا کنون و در چند مرحله صورت گرفته است، بیان کرد: ترویج سبک زندگی ایرانی و اسلامی و ازدواج آسان و یاد آوری اینکه زندگی ائمه اطهار ساده بود ولی انسان های بزرگی را تربیت کرد، یکی از اهداف این طرح است.

وی بر حمایت از تولید داخل کشور و اشتغال کارگران ایرانی تاکید کرد و افزود: بیشتر کالاهای اهدا شده در این هشت سری جهیزیه، ایرانی است./

کد خبر 1066475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha