۲۸ خرداد میدان جنگ فرهنگی با دشمن/ رأی سفید اجحاف به نظام است

مسئول اداره فرهنگی و فوق برنامه دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه در نظام جمهوری اسلامی، شرکت در انتخابات نه فقط حق که تکلیف و به قول بعضی از بزرگان واجب شرعی است؛ گفت: بعضی می گویند در انتخابات شرکت می کنیم اما رأی سفید می دهیم که این هم اجحاف است.

حجت الاسلام علی حسینی در حاشیه پویش مشارکت همگانی در ملک سلیمانی که با حضور جمعی از نخبگان و دانشگاهیان در گلزار شهدا برگزار شد؛ در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ تأکید کرد: مردم در همه عرصه ها به ویژه انتخابات که بسیار مهم است باید به این مردان میدان-شهدا- اقتدا و در میدان جبهه جنگ فرهنگی با دشمن مقابله کنند.

 

 

مسئول اداره فرهنگی و فوق برنامه دانشگاه آزاد اسلامی کرمان با اشاره به تأکیدات ویژه مقام معظم رهبری در این دوره از انتخابات و دعوت معظم له از تک تک مردم برای شرکت در انتخابات؛ تصریح کرد: ایشان فرمودند به حرف ها و وعده وعیدها توجه نکنید بلکه کسانی را انتخاب کنید که در عرصه عمل سابقه و کارنامه عملیاتی خوبی دارند.

 

 

وی حفظ نظام جمهوری اسلامی را وظیفه همگان در برابر ابتکار بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی دانست و اظهار کرد: جمهوریت نظام، زمانی محقق می شود که مردم در انتخابات شرکت کنند و اسلامیت آن دلالت بر این دارد که حضور در انتخابات واجب شرعی و عقلی است و حتی امام(ره) آن را واجب می دانستند.

 

 

حجت الاسلام حسینی ادامه داد: کشورهایی که جمهوری دموکراتیک و یا سوسیالیسم و...دارند، شرکت در انتخابات را حق می دانند اما ما در نظام جمهوری اسلامی، نه فقط حق که تکلیف می دانیم و حتی بعضی از بزرگان گفتند شرکت در انتخابات وظیفه و واجب شرعی است که اگر کسی انجام ندهد مرتکب حرام شده است.

 

 

وی با تأکید بر اینکه بر تک تک آحاد جامعه اسلامی واجب است که در انتخابات شرکت کنند؛ خاطرنشان کرد: کسی که اسلام و نظام و امامین انقلاب و شهدا و حاج قاسم و ارزش های اسلامی را دوست دارد، باید حتماً در انتخابات شرکت کند و علاوه بر این، انتخاب درستی داشته باشد.

 

 

مسئول اداره فرهنگی و فوق برنامه دانشگاه آزاد اسلامی افزود: باید کسی را انتخاب کرد که کارنامه او بدون خدشه است و در سالهایی که مسئولیت داشته، خوب عمل کرده است.

 

 

وی با بیان اینکه اگر بد انتخاب کنیم باید جوابگو باشیم؛ افزود: بعضی می گویند در انتخابات شرکت می کنیم اما رأی سفید می دهیم که این هم اجحاف است زیرا بالاخره می شود از میان افراد موجود، اصلح را انتخاب کرد و اگر قبلاً بعضی {در مسئولیت اجرایی خود} بد عمل کردند این نباید باعث شود وظیفه شرعی خود را انجام ندهیم.

کد خبر 1066545

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha