امنیت و اقتدار جامعه با انتخاب اصلح/ مشکلات موجود از بی کفایتی مدیران است

حجت الاسلام پناهیان با بیان اینکه امنیت و اقتدار جامعه با انتخاب اصلح فراهم می شود گفت: فرهنگ انتخابات در جامعه نهادینه شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت‌الاسلام «علیرضا پناهیان» امروز (چهارشنبه، ۲۶ خرداد) در همایش «حماسه حضور» در رشت اظهار کرد: در دین اسلام اعیاد مختلفی است عید غدیر خم یکی از مهمترین اعیاد شمرده می‌شود و در این روز، پیامبر گرامی اسلام حضرت علی (ع) را به‌عنوان سرپرست جامعه دینی انتخاب کرد.

 

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: انتخاب مدیر اصلح برای هر جامعه‌ای در هر زمانی بایستی روز جشن آن جامعه باشد.
 

 

وی با بیان اینکه هر انتخابی ممکن است آسیب‌هایی نیز به همراه داشته باشد افزود: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران طی ۴۰ سال گذشته همیشه شاهد برگزاری انتخابات‌های بسیاری بوده و قطعاً اگر مدیریت‌ها به درستی انجام می‌شد امروز با این میزان از مشکلات مواجه نبودیم.



پناهیان با بیان اینکه طی سال‌های اخیر به جای اینکه انتخابات جشن ملی باشد به دعوای سیاسی تبدیل شد اعلام کرد: به‌عنوان یک طلبه و جامعه روحانیون کار ما فقط صحبت در زمینه اخلاق نیست بلکه باید مردم را آگاه کنیم زیرا بسیاری از بد اخلاقی‌های اجتماعی نشأت گرفته از مشکلات موجود است.



وی تاکید کرد: کار طلبه‌ اصلاح جامعه است وقتی مسئولان رفتار و گفتارشان قشنگ نباشد درس اخلاق چاره ساز نیست.



این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه برای اصلاح جامعه باید ابتدا سیاسیون را اصلاح کرد، اذعان داشت: حدود ۴۵۰ هزار مدیر در کشور داریم و در صورت تغییر یک رئیس جمهور حداقل ۱۰ درصد این مدیران تغییر می‌کنند و اخلاقی ترین اقدام این است که رئیس پاک دست برای جامعه انتخاب شود.

 

وی با بیان اینکه اصلاح جامعه با اصلاح مدیران امکان‌پذیر است تصریح کرد: باید زمینه تعالی فرهنگ سیاسی جامعه فراهم شود.
 

 

پناهیان مشکلات موجود در جامعه را به دلیل روی کار آمدن مدیران نالایق و بی کفایتی آنان دانست و تاکید کرد: اگر می‌خواهیم دچار سرنوشت کشورهای همسایه نشویم باید مدیران اصلح انتخاب شوند.


کد خبر 1066607

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha